Some considerations in connection with the project International comparative study in mathematics teacher training Some considerations in connection with the project International comparative study in mathematics teacher training S
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156910" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156910 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Několik úvah v souvislosti s projektem Mezinárodní srovnávací studie vzdělávání učitelů matematiky
Original language description
Mezinárodní projekty TIMSS, PISA a jim podobné se věnují testování znalostí žáků základních škol mimo jiné také v matematice. Veřejnost si všímá výsledků tohoto testování především ve smyslu pořadí států podle úspěšnosti. Ukazuje se ale, že se závislostmíry úspěchů v testech na státu, odkud žáci pocházejí, nedá prokázat. Mnohé naznačuje spíše závislosti úspěšnosti žáků na kompetencích jejich učitelů. Tyto kompetence se však dají těžko testovat - v České republice ani ve většině ostatních evropských zemí, na rozdíl od Číny, nelze žádnou administrativní cestou zavést takové povinné testování učitelů. Proto se některé studie, jako je např. Mezinárodní srovnávací studie vzdělávání učitelů matematiky (International comparative study in mathematics teachertraining (ICSMTT)), věnují testování alespoň studentů učitelství matematiky. Článek se zamýšlí nad některými okolnostmi s tímto souvisejícími a popisuje také z českého pohledu poněkud překvapivé priority ve vzdělávání učitelů v Číně.
Czech name
Několik úvah v souvislosti s projektem Mezinárodní srovnávací studie vzdělávání učitelů matematiky
Czech description
Mezinárodní projekty TIMSS, PISA a jim podobné se věnují testování znalostí žáků základních škol mimo jiné také v matematice. Veřejnost si všímá výsledků tohoto testování především ve smyslu pořadí států podle úspěšnosti. Ukazuje se ale, že se závislostmíry úspěchů v testech na státu, odkud žáci pocházejí, nedá prokázat. Mnohé naznačuje spíše závislosti úspěšnosti žáků na kompetencích jejich učitelů. Tyto kompetence se však dají těžko testovat - v České republice ani ve většině ostatních evropských zemí, na rozdíl od Číny, nelze žádnou administrativní cestou zavést takové povinné testování učitelů. Proto se některé studie, jako je např. Mezinárodní srovnávací studie vzdělávání učitelů matematiky (International comparative study in mathematics teachertraining (ICSMTT)), věnují testování alespoň studentů učitelství matematiky. Článek se zamýšlí nad některými okolnostmi s tímto souvisejícími a popisuje také z českého pohledu poněkud překvapivé priority ve vzdělávání učitelů v Číně.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Volume of the periodical
24/2015
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
17-28
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—