All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Some considerations in connection with the project International comparative study in mathematics teacher training Some considerations in connection with the project International comparative study in mathematics teacher training S

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156910" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156910 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Několik úvah v souvislosti s projektem Mezinárodní srovnávací studie vzdělávání učitelů matematiky

  • Original language description

    Mezinárodní projekty TIMSS, PISA a jim podobné se věnují testování znalostí žáků základních škol mimo jiné také v matematice. Veřejnost si všímá výsledků tohoto testování především ve smyslu pořadí států podle úspěšnosti. Ukazuje se ale, že se závislostmíry úspěchů v testech na státu, odkud žáci pocházejí, nedá prokázat. Mnohé naznačuje spíše závislosti úspěšnosti žáků na kompetencích jejich učitelů. Tyto kompetence se však dají těžko testovat - v České republice ani ve většině ostatních evropských zemí, na rozdíl od Číny, nelze žádnou administrativní cestou zavést takové povinné testování učitelů. Proto se některé studie, jako je např. Mezinárodní srovnávací studie vzdělávání učitelů matematiky (International comparative study in mathematics teachertraining (ICSMTT)), věnují testování alespoň studentů učitelství matematiky. Článek se zamýšlí nad některými okolnostmi s tímto souvisejícími a popisuje také z českého pohledu poněkud překvapivé priority ve vzdělávání učitelů v Číně.

  • Czech name

    Několik úvah v souvislosti s projektem Mezinárodní srovnávací studie vzdělávání učitelů matematiky

  • Czech description

    Mezinárodní projekty TIMSS, PISA a jim podobné se věnují testování znalostí žáků základních škol mimo jiné také v matematice. Veřejnost si všímá výsledků tohoto testování především ve smyslu pořadí států podle úspěšnosti. Ukazuje se ale, že se závislostmíry úspěchů v testech na státu, odkud žáci pocházejí, nedá prokázat. Mnohé naznačuje spíše závislosti úspěšnosti žáků na kompetencích jejich učitelů. Tyto kompetence se však dají těžko testovat - v České republice ani ve většině ostatních evropských zemí, na rozdíl od Číny, nelze žádnou administrativní cestou zavést takové povinné testování učitelů. Proto se některé studie, jako je např. Mezinárodní srovnávací studie vzdělávání učitelů matematiky (International comparative study in mathematics teachertraining (ICSMTT)), věnují testování alespoň studentů učitelství matematiky. Článek se zamýšlí nad některými okolnostmi s tímto souvisejícími a popisuje také z českého pohledu poněkud překvapivé priority ve vzdělávání učitelů v Číně.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    24/2015

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    17-28

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database