All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysing the Development of Relationship between Teachers and Pupils with Multiple Disabilities

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577431" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577431 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza vývoje vztahu mezi učiteli a žáky s kombinovaným postižením

  • Original language description

    Příspěvek představuje výzkumnou studii zaměřenou na analýzu vývoje dlouhodobého vztahu mezi učiteli a žáky s kombinovaným postižením (zejména těžkého stupně). Cílem je 1. zjistit, zda lze identifikovat fáze ve vývoji vztahu mezi učitelem a žákem s kombinovaným postižením, 2. analyzovat charakteristiky těchto fází. Prostřednictvím retrospektivní analýzy a hermeneutického kruhu data z dřívějších výzkumů autorů byly identifikovány fáze akceptace, interakce a potenciálu osobnosti žáka. Tyto fáze byly dále analyzovány interpretativní obsahovou analýzou dat z polostrukturovaných rozhovorů s 18 učiteli, produktů edukačního procesu a pozorování (2 videozáznamů interakcí učitele a žáka i zúčastněného pozorování ve 4 třídách). Analýza poskytla data o překážkách akceptace (na straně učitele), podpůrných faktorech procesu akceptace, obsahu rozvíjejících se interakcí, pozitivních charakteristik žáka, možnostech jeho validace a rozvoje prostřednictvím autentických interakcí. Tato teorie je v příspěvku představena na krátkých ukázkách z případových studií a produktech edukačního procesu.

  • Czech name

    Analýza vývoje vztahu mezi učiteli a žáky s kombinovaným postižením

  • Czech description

    Příspěvek představuje výzkumnou studii zaměřenou na analýzu vývoje dlouhodobého vztahu mezi učiteli a žáky s kombinovaným postižením (zejména těžkého stupně). Cílem je 1. zjistit, zda lze identifikovat fáze ve vývoji vztahu mezi učitelem a žákem s kombinovaným postižením, 2. analyzovat charakteristiky těchto fází. Prostřednictvím retrospektivní analýzy a hermeneutického kruhu data z dřívějších výzkumů autorů byly identifikovány fáze akceptace, interakce a potenciálu osobnosti žáka. Tyto fáze byly dále analyzovány interpretativní obsahovou analýzou dat z polostrukturovaných rozhovorů s 18 učiteli, produktů edukačního procesu a pozorování (2 videozáznamů interakcí učitele a žáka i zúčastněného pozorování ve 4 třídách). Analýza poskytla data o překážkách akceptace (na straně učitele), podpůrných faktorech procesu akceptace, obsahu rozvíjejících se interakcí, pozitivních charakteristik žáka, možnostech jeho validace a rozvoje prostřednictvím autentických interakcí. Tato teorie je v příspěvku představena na krátkých ukázkách z případových studií a produktech edukačního procesu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Journal of Education &amp; Social Policy

  • ISSN

    2375-0782

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    3

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    US - UNITED STATES

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    154-165

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database