Analysing the Development of Relationship between Teachers and Pupils with Multiple Disabilities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577431" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577431 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza vývoje vztahu mezi učiteli a žáky s kombinovaným postižením
Original language description
Příspěvek představuje výzkumnou studii zaměřenou na analýzu vývoje dlouhodobého vztahu mezi učiteli a žáky s kombinovaným postižením (zejména těžkého stupně). Cílem je 1. zjistit, zda lze identifikovat fáze ve vývoji vztahu mezi učitelem a žákem s kombinovaným postižením, 2. analyzovat charakteristiky těchto fází. Prostřednictvím retrospektivní analýzy a hermeneutického kruhu data z dřívějších výzkumů autorů byly identifikovány fáze akceptace, interakce a potenciálu osobnosti žáka. Tyto fáze byly dále analyzovány interpretativní obsahovou analýzou dat z polostrukturovaných rozhovorů s 18 učiteli, produktů edukačního procesu a pozorování (2 videozáznamů interakcí učitele a žáka i zúčastněného pozorování ve 4 třídách). Analýza poskytla data o překážkách akceptace (na straně učitele), podpůrných faktorech procesu akceptace, obsahu rozvíjejících se interakcí, pozitivních charakteristik žáka, možnostech jeho validace a rozvoje prostřednictvím autentických interakcí. Tato teorie je v příspěvku představena na krátkých ukázkách z případových studií a produktech edukačního procesu.
Czech name
Analýza vývoje vztahu mezi učiteli a žáky s kombinovaným postižením
Czech description
Příspěvek představuje výzkumnou studii zaměřenou na analýzu vývoje dlouhodobého vztahu mezi učiteli a žáky s kombinovaným postižením (zejména těžkého stupně). Cílem je 1. zjistit, zda lze identifikovat fáze ve vývoji vztahu mezi učitelem a žákem s kombinovaným postižením, 2. analyzovat charakteristiky těchto fází. Prostřednictvím retrospektivní analýzy a hermeneutického kruhu data z dřívějších výzkumů autorů byly identifikovány fáze akceptace, interakce a potenciálu osobnosti žáka. Tyto fáze byly dále analyzovány interpretativní obsahovou analýzou dat z polostrukturovaných rozhovorů s 18 učiteli, produktů edukačního procesu a pozorování (2 videozáznamů interakcí učitele a žáka i zúčastněného pozorování ve 4 třídách). Analýza poskytla data o překážkách akceptace (na straně učitele), podpůrných faktorech procesu akceptace, obsahu rozvíjejících se interakcí, pozitivních charakteristik žáka, možnostech jeho validace a rozvoje prostřednictvím autentických interakcí. Tato teorie je v příspěvku představena na krátkých ukázkách z případových studií a produktech edukačního procesu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of Education & Social Policy
ISSN
2375-0782
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
US - UNITED STATES
Number of pages
12
Pages from-to
154-165
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—