Needs, Attitudes and Values of Czech Teachers in Connection with their Profession
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577490" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577490 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Potřeby, hodnoty a postoje českých učitelů v souvislosti s jejich profesí
Original language description
Zaměstnání je v životě mnoha lidí nedílnou a významnou součástí jejich života. K dosažení spokojenosti v životě i v zaměstnání je předpokládáno, že si lidé volí a posléze pracují v takových oblastech, která uspokojují jejich základní potřeby. V průběhu pracovní kariéry se upevňuje a dotváří obraz těchto potřeb, který se odráží v náhledu na vlastní talent a schopností, motivy, postoje a hodnoty spojené nejen s pracovní kariérou, ale i mimopracovním životem. Náš výzkum se zaměřil na sledování postojů, hodnot a motivů u učitelů základních i středních škol ČR. K získání potřebných dat jsme využily dotazník Kariérových kotev E. H. Scheina. Soubor tvořilo 180 učitelů ZŠ a SŠ. Výsledky naznačují, že učitelé patří do skupiny zaměstnanců, kteří mají dominantně potřebu skloubit pracovní kariéru se svým životním stylem, kde významnou úlohu hraje rovnováha pracovního a soukromého (rodinného) života. Osobní život u těchto jedinců bývá často upřednostňován. Další významnou potřebou bývá zaměstnání u "spolehlivých" organizací (častěji státních), které poskytují určitou míru jistoty, jež tito lidé taktéž vyhledávají.
Czech name
Potřeby, hodnoty a postoje českých učitelů v souvislosti s jejich profesí
Czech description
Zaměstnání je v životě mnoha lidí nedílnou a významnou součástí jejich života. K dosažení spokojenosti v životě i v zaměstnání je předpokládáno, že si lidé volí a posléze pracují v takových oblastech, která uspokojují jejich základní potřeby. V průběhu pracovní kariéry se upevňuje a dotváří obraz těchto potřeb, který se odráží v náhledu na vlastní talent a schopností, motivy, postoje a hodnoty spojené nejen s pracovní kariérou, ale i mimopracovním životem. Náš výzkum se zaměřil na sledování postojů, hodnot a motivů u učitelů základních i středních škol ČR. K získání potřebných dat jsme využily dotazník Kariérových kotev E. H. Scheina. Soubor tvořilo 180 učitelů ZŠ a SŠ. Výsledky naznačují, že učitelé patří do skupiny zaměstnanců, kteří mají dominantně potřebu skloubit pracovní kariéru se svým životním stylem, kde významnou úlohu hraje rovnováha pracovního a soukromého (rodinného) života. Osobní život u těchto jedinců bývá často upřednostňován. Další významnou potřebou bývá zaměstnání u "spolehlivých" organizací (častěji státních), které poskytují určitou míru jistoty, jež tito lidé taktéž vyhledávají.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PhD existence 2016. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-4963-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
160-166
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Feb 8, 2016
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—