All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Personality Traits of Pre-Service Teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582256" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582256 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Osobnostní charakteristiky jedinců v pedagogické profesi

  • Original language description

    Náš výzkum se zaměřil na sledování osobnostních charakteristik v souvislosti s postoji, hodnotami a motivy jedinců, kteří si jako svou profesi zvolili učitelské (pedagogické) povolání. Soubor je tvořen 473 probandy (408 žen a 65 mužů), studenty učitelských oborů a jedinci, kteří již působí v pedagogické praxi a své vzdělání v oboru si dokončují či zvyšují. K získání potřebných dat jsme využily NEO pětifaktorový osobnostní inventář (M. Hřebíčková a T. Urbánek) a dotazník Kariérových kotev (E. H. Schein). Výsledky mimo jiné naznačují, že v případě jedinců orientovaných na pedagogickou sféru dominuje potřeba skloubit pracovní kariéru se svým životním stylem, dosažení rovnováhy pracovního a soukromého (rodinného) života. Uvedená orientace významně souvisí se škálou Svědomitost osobnostního inventáře NEO

  • Czech name

    Osobnostní charakteristiky jedinců v pedagogické profesi

  • Czech description

    Náš výzkum se zaměřil na sledování osobnostních charakteristik v souvislosti s postoji, hodnotami a motivy jedinců, kteří si jako svou profesi zvolili učitelské (pedagogické) povolání. Soubor je tvořen 473 probandy (408 žen a 65 mužů), studenty učitelských oborů a jedinci, kteří již působí v pedagogické praxi a své vzdělání v oboru si dokončují či zvyšují. K získání potřebných dat jsme využily NEO pětifaktorový osobnostní inventář (M. Hřebíčková a T. Urbánek) a dotazník Kariérových kotev (E. H. Schein). Výsledky mimo jiné naznačují, že v případě jedinců orientovaných na pedagogickou sféru dominuje potřeba skloubit pracovní kariéru se svým životním stylem, dosažení rovnováhy pracovního a soukromého (rodinného) života. Uvedená orientace významně souvisí se škálou Svědomitost osobnostního inventáře NEO

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    PhD existence 2017. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech

  • ISBN

    978-80-244-5174-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    141-149

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Jan 30, 2017

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article