All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Degree of Secondary School Students Dependence on Computer Games in the Context of Attending School

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580089" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580089 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Míra závislosti žáků gymnázia na počítačových hrách v souvislosti s jejich navštěvovanou školou

  • Original language description

    Příspěvek popisuje výsledky výzkumu, který zkoumal míru závislosti 18-ti letých žáků gymnázia na počítačových hrách. Ve výzkumu byla použita kvantitativní výzkumná strategie. Jako výzkumná metoda byl použit dotazník vlastní konstrukce, který byl sestaven na základě kritérií pro "Internet gaming disorder" podle DSM-5. Dále byly zjišťovány i další možné projevy a charakteristiky závislostního chování žáků. Dotazník byl v květnu 2016 zadáván osobně na školách členy projektu IGA. Celkem obsahoval 34 otázek se škálovými, dichotomickými i volnými otázkami. Výzkumný vzorek tvořilo 525 žáků třetích ročníků čtyřletého gymnázia (nebo ekvivalentního ročníku víceletého gymnázia) z 10 náhodně vybraných škol. Cílem následné statistické analýzy bylo identifikovat možné skupiny 18-ti letých žáků podle jejich závislostního chování. Dalším cílem výzkumu bylo zjistit, zda jsou tyto skupiny stejné na všech zkoumaných školách. Jako statistické metody na zpracování výsledků výzkumu byly použity: Studentův t-test a analýza rozptylu ANOVA.

  • Czech name

    Míra závislosti žáků gymnázia na počítačových hrách v souvislosti s jejich navštěvovanou školou

  • Czech description

    Příspěvek popisuje výsledky výzkumu, který zkoumal míru závislosti 18-ti letých žáků gymnázia na počítačových hrách. Ve výzkumu byla použita kvantitativní výzkumná strategie. Jako výzkumná metoda byl použit dotazník vlastní konstrukce, který byl sestaven na základě kritérií pro "Internet gaming disorder" podle DSM-5. Dále byly zjišťovány i další možné projevy a charakteristiky závislostního chování žáků. Dotazník byl v květnu 2016 zadáván osobně na školách členy projektu IGA. Celkem obsahoval 34 otázek se škálovými, dichotomickými i volnými otázkami. Výzkumný vzorek tvořilo 525 žáků třetích ročníků čtyřletého gymnázia (nebo ekvivalentního ročníku víceletého gymnázia) z 10 náhodně vybraných škol. Cílem následné statistické analýzy bylo identifikovat možné skupiny 18-ti letých žáků podle jejich závislostního chování. Dalším cílem výzkumu bylo zjistit, zda jsou tyto skupiny stejné na všech zkoumaných školách. Jako statistické metody na zpracování výsledků výzkumu byly použity: Studentův t-test a analýza rozptylu ANOVA.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    XXIXth DIDMATTECH 2016. New methods and technologies in education and practice

  • ISBN

    978-963-284-800-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    155-162

  • Publisher name

    Grafis Media

  • Place of publication

    Dunajská Streda

  • Event location

    Budapest

  • Event date

    Aug 25, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article