The Degree of Secondary School Students Dependence on Computer Games in the Context of Attending School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580089" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580089 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Míra závislosti žáků gymnázia na počítačových hrách v souvislosti s jejich navštěvovanou školou
Original language description
Příspěvek popisuje výsledky výzkumu, který zkoumal míru závislosti 18-ti letých žáků gymnázia na počítačových hrách. Ve výzkumu byla použita kvantitativní výzkumná strategie. Jako výzkumná metoda byl použit dotazník vlastní konstrukce, který byl sestaven na základě kritérií pro "Internet gaming disorder" podle DSM-5. Dále byly zjišťovány i další možné projevy a charakteristiky závislostního chování žáků. Dotazník byl v květnu 2016 zadáván osobně na školách členy projektu IGA. Celkem obsahoval 34 otázek se škálovými, dichotomickými i volnými otázkami. Výzkumný vzorek tvořilo 525 žáků třetích ročníků čtyřletého gymnázia (nebo ekvivalentního ročníku víceletého gymnázia) z 10 náhodně vybraných škol. Cílem následné statistické analýzy bylo identifikovat možné skupiny 18-ti letých žáků podle jejich závislostního chování. Dalším cílem výzkumu bylo zjistit, zda jsou tyto skupiny stejné na všech zkoumaných školách. Jako statistické metody na zpracování výsledků výzkumu byly použity: Studentův t-test a analýza rozptylu ANOVA.
Czech name
Míra závislosti žáků gymnázia na počítačových hrách v souvislosti s jejich navštěvovanou školou
Czech description
Příspěvek popisuje výsledky výzkumu, který zkoumal míru závislosti 18-ti letých žáků gymnázia na počítačových hrách. Ve výzkumu byla použita kvantitativní výzkumná strategie. Jako výzkumná metoda byl použit dotazník vlastní konstrukce, který byl sestaven na základě kritérií pro "Internet gaming disorder" podle DSM-5. Dále byly zjišťovány i další možné projevy a charakteristiky závislostního chování žáků. Dotazník byl v květnu 2016 zadáván osobně na školách členy projektu IGA. Celkem obsahoval 34 otázek se škálovými, dichotomickými i volnými otázkami. Výzkumný vzorek tvořilo 525 žáků třetích ročníků čtyřletého gymnázia (nebo ekvivalentního ročníku víceletého gymnázia) z 10 náhodně vybraných škol. Cílem následné statistické analýzy bylo identifikovat možné skupiny 18-ti letých žáků podle jejich závislostního chování. Dalším cílem výzkumu bylo zjistit, zda jsou tyto skupiny stejné na všech zkoumaných školách. Jako statistické metody na zpracování výsledků výzkumu byly použity: Studentův t-test a analýza rozptylu ANOVA.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
XXIXth DIDMATTECH 2016. New methods and technologies in education and practice
ISBN
978-963-284-800-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
155-162
Publisher name
Grafis Media
Place of publication
Dunajská Streda
Event location
Budapest
Event date
Aug 25, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—