The Awareness of Students of Pedagogical Faculty of Palacký University Olomouc about Possibilities of Learning Form as Educational online Courses
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73588654" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73588654 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2018/01/09.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2018/01/09.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2018.010" target="_blank" >10.5507/tvv.2018.010</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Povědomí studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci o možnostech vzdělávání formou on-line kurzů
Original language description
Jaké mají povědomí o možnostech vzdělávání formou on-line kurzů studenti v prezenční formě studia, oborově zaměřeného na učitelskou přípravu? Najít odpověď na tuto otázku jsme se pokusili výzkumným šetřením, které bylo realizováno mezi studenty pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Koncepce výzkumného šetření byla stanovena jako předvýzkum, pro chystaný experiment, realizace on-line kurzů ve výuce informatických předmětů. Cílem bylo zjistit, zda jsou rozdíly mezi studenty učitelství informačních a komunikačních technologií a studenty učitelství jiných oborů v jejich povědomí o možnostech vzdělávání formou online kurzů. Výzkumnou metodou byla zvolena kvantitativní metoda získávání dat formou dotazníkového šetření, kterého se účastnilo celkem 48 studentů. Pro zpracování získaných dat a ověření výzkumného předpokladu bylo využito základního tabulkového editoru, kde byly porovnávány četnosti. Statistické ověření hypotézy bylo provedeno neparametrickým Mann-Whitneyho U-testem pro porovnání rozdílů dvou souborů dat. Z výsledků bylo zjištěno, že mezi studenty učitelství informační výchovy a informatiky a studenty učitelství jiných oborů nebyl prokázán statisticky významný rozdíl v jejich povědomí o možnostech vzdělávání formou online kurzů.
Czech name
Povědomí studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci o možnostech vzdělávání formou on-line kurzů
Czech description
Jaké mají povědomí o možnostech vzdělávání formou on-line kurzů studenti v prezenční formě studia, oborově zaměřeného na učitelskou přípravu? Najít odpověď na tuto otázku jsme se pokusili výzkumným šetřením, které bylo realizováno mezi studenty pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Koncepce výzkumného šetření byla stanovena jako předvýzkum, pro chystaný experiment, realizace on-line kurzů ve výuce informatických předmětů. Cílem bylo zjistit, zda jsou rozdíly mezi studenty učitelství informačních a komunikačních technologií a studenty učitelství jiných oborů v jejich povědomí o možnostech vzdělávání formou online kurzů. Výzkumnou metodou byla zvolena kvantitativní metoda získávání dat formou dotazníkového šetření, kterého se účastnilo celkem 48 studentů. Pro zpracování získaných dat a ověření výzkumného předpokladu bylo využito základního tabulkového editoru, kde byly porovnávány četnosti. Statistické ověření hypotézy bylo provedeno neparametrickým Mann-Whitneyho U-testem pro porovnání rozdílů dvou souborů dat. Z výsledků bylo zjištěno, že mezi studenty učitelství informační výchovy a informatiky a studenty učitelství jiných oborů nebyl prokázán statisticky významný rozdíl v jejich povědomí o možnostech vzdělávání formou online kurzů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
72-80
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—