Is Inclusion a Real Inclusion in our Country?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593001" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Je u nás inkluze inkluzí?
Original language description
Příspěvek je zaměřen na příčiny zavádění tzv. inkluzivní reformy v České republice od září 2016, její průběh a důsledky. Hodnotí legislativní, organizační i společenské dopady probíhajících změn a jejich vliv na podobu vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek se nezabývá pouze speciálně pedagogickými či obecně pedagogickými důsledky tzv. inkluzivní reformy, ale hodnotí i roli ústředního orgánu státní správy – Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Uvedeny jsou i dílčí výsledky rozsáhlého výzkumu postojů pedagogů k probíhajícím změnám. V rámci příspěvku jsou vysvětleny i příčiny rozsáhlého odmítnutí této „reformy“ ze strany laické veřejnosti v ČR.
Czech name
Je u nás inkluze inkluzí?
Czech description
Příspěvek je zaměřen na příčiny zavádění tzv. inkluzivní reformy v České republice od září 2016, její průběh a důsledky. Hodnotí legislativní, organizační i společenské dopady probíhajících změn a jejich vliv na podobu vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek se nezabývá pouze speciálně pedagogickými či obecně pedagogickými důsledky tzv. inkluzivní reformy, ale hodnotí i roli ústředního orgánu státní správy – Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Uvedeny jsou i dílčí výsledky rozsáhlého výzkumu postojů pedagogů k probíhajícím změnám. V rámci příspěvku jsou vysvětleny i příčiny rozsáhlého odmítnutí této „reformy“ ze strany laické veřejnosti v ČR.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov
ISBN
978-80-561-0598-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
11
Pages from-to
20-30
Publisher name
Verbum - vydavateľstvo Katolickej univerzity
Place of publication
Ružomberok
Event location
Levoča
Event date
Sep 12, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—