All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Gender aspects of literary texts and their influence on the formation of value orientation of pupils

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606110" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606110 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2020/08/Sbornik-2018-online.pdf" target="_blank" >http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2020/08/Sbornik-2018-online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Genderové aspekty literárních textů a jejich vliv na formování hodnotové orientace žáků a žákyň

  • Original language description

    Příspěvek se zaměřuje na dílčí výsledky dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem bylo popsat aktuální stav a možnosti reflexe genderové problematiky vhodinách literární výchovy na 2. stupni ZŠ. Příspěvek konkrétně popisuje názory vyučujících na nutnost/zbytečnost zabývat se genderovou tematikou vhodinách literární výchovy a na potenciál subverzivních charakteristik literárních postav mužů a žen formovat hodnotovou orientaci dítěte směrem k narušování genderových předsudků. Dále předkládá jejich zkušenosti s upozorňováním dětských recipientů na genderové stereotypy. Dalším cílem příspěvku je popsat základní teoretické poznatky týkající se formativního potenciálu literatury pro děti a mládež s ohledem na problematiku genderových stereotypů.

  • Czech name

    Genderové aspekty literárních textů a jejich vliv na formování hodnotové orientace žáků a žákyň

  • Czech description

    Příspěvek se zaměřuje na dílčí výsledky dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem bylo popsat aktuální stav a možnosti reflexe genderové problematiky vhodinách literární výchovy na 2. stupni ZŠ. Příspěvek konkrétně popisuje názory vyučujících na nutnost/zbytečnost zabývat se genderovou tematikou vhodinách literární výchovy a na potenciál subverzivních charakteristik literárních postav mužů a žen formovat hodnotovou orientaci dítěte směrem k narušování genderových předsudků. Dále předkládá jejich zkušenosti s upozorňováním dětských recipientů na genderové stereotypy. Dalším cílem příspěvku je popsat základní teoretické poznatky týkající se formativního potenciálu literatury pro děti a mládež s ohledem na problematiku genderových stereotypů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XIV

  • ISBN

    978-80-244-5682-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    171-179

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Nov 7, 2018

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article