Contemporary Drawing as an Inspiration for Art Teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606292" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606292 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/files/2021/02/Vytvarna-vychova-c1-2-r2020.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/files/2021/02/Vytvarna-vychova-c1-2-r2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Současná kresba jako inspirace výtvarného pedagoga
Original language description
Článek představuje výzkumný projekt, v jehož rámci autoři zavedli aktivizační metody do výuky didaktiky výtvarné výchovy (na katedře výtvarné výchovy PdF UPOL) s cílem posílit povědomí studentů o současné kresbě a také zvýšit jejich zájem o mezioborové přesahy ve výuce výtvarné výchovy. Cílem bylo představit studentům široké spektrum výrazových i tematických možností kresby. Náplň jednotlivých praktických zadání vycházela z inspirace tvorbou současných autorů a zároveň zohledňovala didaktický potenciál dané kresebné aktivity. Výzkum byl realizován formou akčního pro-aktivního výzkumu. Jednotlivé realizované semináře byly studenty následně hodnoceny prostřednictvím anonymizované písemné reflexe, případně metodou ohniskové skupiny. Získaná data byla analyzována a interpretována pomocí interpretativní fenomenologické analýzy
Czech name
Současná kresba jako inspirace výtvarného pedagoga
Czech description
Článek představuje výzkumný projekt, v jehož rámci autoři zavedli aktivizační metody do výuky didaktiky výtvarné výchovy (na katedře výtvarné výchovy PdF UPOL) s cílem posílit povědomí studentů o současné kresbě a také zvýšit jejich zájem o mezioborové přesahy ve výuce výtvarné výchovy. Cílem bylo představit studentům široké spektrum výrazových i tematických možností kresby. Náplň jednotlivých praktických zadání vycházela z inspirace tvorbou současných autorů a zároveň zohledňovala didaktický potenciál dané kresebné aktivity. Výzkum byl realizován formou akčního pro-aktivního výzkumu. Jednotlivé realizované semináře byly studenty následně hodnoceny prostřednictvím anonymizované písemné reflexe, případně metodou ohniskové skupiny. Získaná data byla analyzována a interpretována pomocí interpretativní fenomenologické analýzy
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Volume of the periodical
60/2020
Issue of the periodical within the volume
1–2/2020
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
22-35
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—