All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Contemporary Drawing as an Inspiration for Art Teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606292" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606292 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/files/2021/02/Vytvarna-vychova-c1-2-r2020.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/files/2021/02/Vytvarna-vychova-c1-2-r2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Současná kresba jako inspirace výtvarného pedagoga

  • Original language description

    Článek představuje výzkumný projekt, v jehož rámci autoři zavedli aktivizační metody do výuky didaktiky výtvarné výchovy (na katedře výtvarné výchovy PdF UPOL) s cílem posílit povědomí studentů o současné kresbě a také zvýšit jejich zájem o mezioborové přesahy ve výuce výtvarné výchovy. Cílem bylo představit studentům široké spektrum výrazových i tematických možností kresby. Náplň jednotlivých praktických zadání vycházela z inspirace tvorbou současných autorů a zároveň zohledňovala didaktický potenciál dané kresebné aktivity. Výzkum byl realizován formou akčního pro-aktivního výzkumu. Jednotlivé realizované semináře byly studenty následně hodnoceny prostřednictvím anonymizované písemné reflexe, případně metodou ohniskové skupiny. Získaná data byla analyzována a interpretována pomocí interpretativní fenomenologické analýzy

  • Czech name

    Současná kresba jako inspirace výtvarného pedagoga

  • Czech description

    Článek představuje výzkumný projekt, v jehož rámci autoři zavedli aktivizační metody do výuky didaktiky výtvarné výchovy (na katedře výtvarné výchovy PdF UPOL) s cílem posílit povědomí studentů o současné kresbě a také zvýšit jejich zájem o mezioborové přesahy ve výuce výtvarné výchovy. Cílem bylo představit studentům široké spektrum výrazových i tematických možností kresby. Náplň jednotlivých praktických zadání vycházela z inspirace tvorbou současných autorů a zároveň zohledňovala didaktický potenciál dané kresebné aktivity. Výzkum byl realizován formou akčního pro-aktivního výzkumu. Jednotlivé realizované semináře byly studenty následně hodnoceny prostřednictvím anonymizované písemné reflexe, případně metodou ohniskové skupiny. Získaná data byla analyzována a interpretována pomocí interpretativní fenomenologické analýzy

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    60/2020

  • Issue of the periodical within the volume

    1–2/2020

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    22-35

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database