Image Building as an Important Task for Managers in EU Candidate Countries
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F03%3A00004275" target="_blank" >RIV/62156489:43110/03:00004275 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Image Building as an Important Task for Managers in EU Candidate Countries
Original language description
This paper analyses the relationship between a country specific image and the image of products made in that country. Consumer behavior is affected by a built-in positive or negative stereotype of product quality. So far image of products or services made in Central and East Europe - previous communist countries - is very low. Realized marketing research was mainly focused on image of Czech Republic. Also relative terms as country of target and country of origin labeling are discussed.
Czech name
Image Building coby významný úkol pro management v EU kandidátských zemích
Czech description
V příspěvku je analyzován vztah mezi specifickým obrazem jednotlivých zemí a v nich vyráběných výrobků. Chování zákazníka je značně ovlivněno jak pozitivními tak negativními stereotypy ve vazbě ke kvalitě produktů. I dnes je image výrobků a služeb z postkomunistických zemích stále na nízké úrovni. Realizovaný marketingový výzkum byl zaměřen především na CoO české republiky. Obdobně country of target efekt a country of origin labeling efekt jsou v článku diskutovány.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2003
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proc. International Conference Management Development the Source of Economic Growth in Candidate Countries
ISBN
80-969011-2-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
258-261
Publisher name
Komenského univerzita v Bratislavě, Fakulta managementu
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Apr 24, 2003
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—