All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Image Building as an Important Task for Managers in EU Candidate Countries

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F03%3A00004275" target="_blank" >RIV/62156489:43110/03:00004275 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Image Building as an Important Task for Managers in EU Candidate Countries

  • Original language description

    This paper analyses the relationship between a country specific image and the image of products made in that country. Consumer behavior is affected by a built-in positive or negative stereotype of product quality. So far image of products or services made in Central and East Europe - previous communist countries - is very low. Realized marketing research was mainly focused on image of Czech Republic. Also relative terms as country of target and country of origin labeling are discussed.

  • Czech name

    Image Building coby významný úkol pro management v EU kandidátských zemích

  • Czech description

    V příspěvku je analyzován vztah mezi specifickým obrazem jednotlivých zemí a v nich vyráběných výrobků. Chování zákazníka je značně ovlivněno jak pozitivními tak negativními stereotypy ve vazbě ke kvalitě produktů. I dnes je image výrobků a služeb z postkomunistických zemích stále na nízké úrovni. Realizovaný marketingový výzkum byl zaměřen především na CoO české republiky. Obdobně country of target efekt a country of origin labeling efekt jsou v článku diskutovány.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2003

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proc. International Conference Management Development the Source of Economic Growth in Candidate Countries

  • ISBN

    80-969011-2-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    258-261

  • Publisher name

    Komenského univerzita v Bratislavě, Fakulta managementu

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Apr 24, 2003

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article