All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Potential for Utilization of European Customer Satisfaction Index in Agro-Business

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00084198" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00084198 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Potential for Utilization of European Customer Satisfaction Index in Agro-Business

  • Original language description

    The topic of this article focuses on customer satisfaction. The customer satisfaction is considered as a crucial factor for the success of all market organisations. The subject is very often discussed from theoretical point of view. This contribution isaimed at opportunities of evaluation and measurement of customer satisfaction by European customer satisfaction index that consecutively should contribute to more effective marketing management in firms or any organizations. The objective was to adapt European customer satisfaction index methodology to Czech environment. The adapted methodology was applied on tourism market. In conclusion was specified the importance and possibilities of using European customer satisfaction index in real business environment.

  • Czech name

    MOŽNOSTI VYUŽITÍ EVROPSKÉHO INDEXU SPOKOJENOSTI ZÁKAZNÍKA V AGRO-BUSINESSU

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá problematikou spokojenosti zákazníka. Spokojenost zákazníka je považována za jeden z rozhodujících faktorů úspěchu většiny tržních organizací. Toto téma bývá velmi často diskutováno pouze z teoretického úhlu pohledu, a proto tento článek ukazuje možnosti využití monitorování spokojenosti zákazníka pomocí Evropského indexu spokojenosti zákazníka, jenž mají následně přispět k efektivnějšímu marketingovému řízení firmy či jiné organizace. Cílem práce bylo přizpůsobit metodiku Evropskéhoindexu spokojenosti zákazníka českému prostředí. Nalezená metodika byla následně odzkoušena na trhu cestovního ruchu. Na závěr došlo k vymezení jeho významu a možností praktického využívání v tržním prostředí.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F04%2F2112" target="_blank" >GA402/04/2112: Changes of behavior of business domain evoked by economic transformation and new consumer trends</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    164-168

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database