Potential for Utilization of European Customer Satisfaction Index in Agro-Business
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00084198" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00084198 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Potential for Utilization of European Customer Satisfaction Index in Agro-Business
Original language description
The topic of this article focuses on customer satisfaction. The customer satisfaction is considered as a crucial factor for the success of all market organisations. The subject is very often discussed from theoretical point of view. This contribution isaimed at opportunities of evaluation and measurement of customer satisfaction by European customer satisfaction index that consecutively should contribute to more effective marketing management in firms or any organizations. The objective was to adapt European customer satisfaction index methodology to Czech environment. The adapted methodology was applied on tourism market. In conclusion was specified the importance and possibilities of using European customer satisfaction index in real business environment.
Czech name
MOŽNOSTI VYUŽITÍ EVROPSKÉHO INDEXU SPOKOJENOSTI ZÁKAZNÍKA V AGRO-BUSINESSU
Czech description
Příspěvek se zabývá problematikou spokojenosti zákazníka. Spokojenost zákazníka je považována za jeden z rozhodujících faktorů úspěchu většiny tržních organizací. Toto téma bývá velmi často diskutováno pouze z teoretického úhlu pohledu, a proto tento článek ukazuje možnosti využití monitorování spokojenosti zákazníka pomocí Evropského indexu spokojenosti zákazníka, jenž mají následně přispět k efektivnějšímu marketingovému řízení firmy či jiné organizace. Cílem práce bylo přizpůsobit metodiku Evropskéhoindexu spokojenosti zákazníka českému prostředí. Nalezená metodika byla následně odzkoušena na trhu cestovního ruchu. Na závěr došlo k vymezení jeho významu a možností praktického využívání v tržním prostředí.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F04%2F2112" target="_blank" >GA402/04/2112: Changes of behavior of business domain evoked by economic transformation and new consumer trends</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Agricultural Economics
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
164-168
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—