Analysis of consumer behaviour when purchasing selected commodity groups concerning the effect of price, habit, discount and product characteristics.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00129077" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00129077 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozbor chování spotřebitele při nákupu vybraných komoditních skupin z pohledu vlivu ceny, zvyku, slevy a vlastnosti výrobku
Original language description
Cílem předkládané studie bylo vyvodit závěry, zda vliv zvyku, vlastností, ceny a slevy je na chování spotřebitele při nákupu vybraných komoditních skupin shodný. Při vyhodnocování budou sledována dvě hlediska. První, rozlišení komoditních skupin z pohledu charakteru statků (dle definice Soukoupové, 2005) a následné hodnocení shody charakteru statků podle jednotlivého ovlivňujícího faktoru. Tedy zda se spotřebitel ovlivněný zvykem, vlastnostmi, cenou a slevou chová při nákupním rozhodnutí stejného charakteru statku (statek normální apod.) shodně. Druhý, chování komoditní skupiny v průřezu vybraných faktorů, tj. jestli se charakter komoditní skupiny mění při nákupním chování spotřebitele ovlivněného zvykovým chování, vlastnostmi výrobků, jejich cenou čislevou.
Czech name
Rozbor chování spotřebitele při nákupu vybraných komoditních skupin z pohledu vlivu ceny, zvyku, slevy a vlastnosti výrobku
Czech description
Cílem předkládané studie bylo vyvodit závěry, zda vliv zvyku, vlastností, ceny a slevy je na chování spotřebitele při nákupu vybraných komoditních skupin shodný. Při vyhodnocování budou sledována dvě hlediska. První, rozlišení komoditních skupin z pohledu charakteru statků (dle definice Soukoupové, 2005) a následné hodnocení shody charakteru statků podle jednotlivého ovlivňujícího faktoru. Tedy zda se spotřebitel ovlivněný zvykem, vlastnostmi, cenou a slevou chová při nákupním rozhodnutí stejného charakteru statku (statek normální apod.) shodně. Druhý, chování komoditní skupiny v průřezu vybraných faktorů, tj. jestli se charakter komoditní skupiny mění při nákupním chování spotřebitele ovlivněného zvykovým chování, vlastnostmi výrobků, jejich cenou čislevou.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
BB - Applied statistics, operational research
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
6
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—