Electric train chassis
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62623753%3A_____%2F21%3AN0000001" target="_blank" >RIV/62623753:_____/21:N0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podvozek elektrické vlakové jednotky s vnitřním rámem
Original language description
Podvozky jsou koncipovány, jako dvounápravové, bezmotorové (běžné) podvozky, které využívají vnitřního ložiskování dvojkolí a tím i koncepce vnitřního rámu podvozku. Vedení dvojkolí podvozků je řešeno pomocí kyvných ramen s tím, že soustava pružících prvků primárního vypružení je umístěna přímo nad kyvnými rameny a se sekundárním vypružením realizovaným pomocí dvojic vzduchových pružin s integrovanou nouzovou pružinou. Systém uložení skříně na podvozcích je jednobodový. S přihlédnutím k navrženému systému sekundárního vypružení bylo nutné omezit kolébání vozové skříně. K tomuto účelu byl do podvozků implementován torzní stabilizátor. Přenos tažných sil je realizován pomocí otočného čepu s podélnými pryžo-kovovými narážkami. Čep je pevnou součástí hlavního příčníku. Hlavní příčník spočívá na pružinách sekundárního vypružení a zároveň tvoří pevnou vazbu s vozovou skříní. Pomocí výše zmíněného čepu a pružných dorazů umístěných na rámu podvozku je pak zprostředkován samotný přenos sil. Tlumení svislých pohybů primárního vypružení je stejně tak, jako tlumení svislých, příčných a vrtivých pohybů sekundárního vypružení realizováno pomocí hydraulických tlumičů. Pro vyvození brzdné síly jsou u podvozků použity vždy dva páry kotoučových brzd na jedné nápravě. Jeden podvozek byl osazen kolejnicovou brzdou.
Czech name
Podvozek elektrické vlakové jednotky s vnitřním rámem
Czech description
Podvozky jsou koncipovány, jako dvounápravové, bezmotorové (běžné) podvozky, které využívají vnitřního ložiskování dvojkolí a tím i koncepce vnitřního rámu podvozku. Vedení dvojkolí podvozků je řešeno pomocí kyvných ramen s tím, že soustava pružících prvků primárního vypružení je umístěna přímo nad kyvnými rameny a se sekundárním vypružením realizovaným pomocí dvojic vzduchových pružin s integrovanou nouzovou pružinou. Systém uložení skříně na podvozcích je jednobodový. S přihlédnutím k navrženému systému sekundárního vypružení bylo nutné omezit kolébání vozové skříně. K tomuto účelu byl do podvozků implementován torzní stabilizátor. Přenos tažných sil je realizován pomocí otočného čepu s podélnými pryžo-kovovými narážkami. Čep je pevnou součástí hlavního příčníku. Hlavní příčník spočívá na pružinách sekundárního vypružení a zároveň tvoří pevnou vazbu s vozovou skříní. Pomocí výše zmíněného čepu a pružných dorazů umístěných na rámu podvozku je pak zprostředkován samotný přenos sil. Tlumení svislých pohybů primárního vypružení je stejně tak, jako tlumení svislých, příčných a vrtivých pohybů sekundárního vypružení realizováno pomocí hydraulických tlumičů. Pro vyvození brzdné síly jsou u podvozků použity vždy dva páry kotoučových brzd na jedné nápravě. Jeden podvozek byl osazen kolejnicovou brzdou.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG15_019%2F0004847" target="_blank" >EG15_019/0004847: Development of electric train chassis</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TD046885
Numerical identification
TD046885
Technical parameters
kontaktní osoba: Ing. Jiří Říha e-mail: jiri.riha@skoda.cz, tel: +420 37818 6049 • Jedná se o podvozek s vnitřním rámem • Podvozek je určen pro elektrické vlakové jednotky • Podvozek je určen pro maximální rychlost 160 km/h • Podvozek je určen pro provoz na tratích s rozchodem 1435 mm • Podvozek je určen pro maximální nápravové zatížení 16,5 t • Podvozek je vyroben pomocí nejmodernějších technologií
Economical parameters
Uplatnění výsledků v praxi • Hlavní příjemce podpory používá výsledky tohoto projektu k vývoji podvozků pro novou generaci jednotek • Hlavní příjemce podpory provádí studii pro využití výsledků projektu pro vývoj podvozků metra • Hlavní příjemce podpory provádí studii pro využití výsledků projektu pro vývoj podvozků dvoupodlažních jednotek • Výsledky projektu jsou použitelné i pro návrh, vývoj a výrobu podvozků osobních a nákladních vozů • Dílčí výsledky projektu jsou využitelné i při vývoji podvozků pro tramvaje Ekonomický dopad • Konkurenceschopnost na evropském trhu, potažmo celosvětovém trhu (na straně hlavního příjemce podpory) • Snížení výrobních nákladů u nového typu podvozku (na straně spolupříjemce podpory) • Snížení materiálových nákladů u nového typu podvozku (na straně spolupříjemce podpory) • Snížení investičních nákladů u nového typu podvozku (na straně spolupříjemce podpory)
Application category by cost
—
Owner IČO
62623753
Owner name
ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
—