All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Electric train chassis with rail brake

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62623753%3A_____%2F21%3AN0000003" target="_blank" >RIV/62623753:_____/21:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Podvozek elektrické vlakové jednotky s vnitřním rámem včetně kolejnicové brzdy

  • Original language description

    Podvozek byl osazen kolejnicovou brzdou. Podvozek je koncipován, jako dvounápravový, bezmotorové (běžné) podvozky, které využívají vnitřního ložiskování dvojkolí a tím i koncepce vnitřního rámu podvozku. Vedení dvojkolí podvozku je řešeno pomocí kyvných ramen s tím, že soustava pružících prvků primárního vypružení je umístěna přímo nad kyvnými rameny a se sekundárním vypružením realizovaným pomocí dvojic vzduchových pružin s integrovanou nouzovou pružinou. Systém uložení skříně na podvozcích je jednobodový. S přihlédnutím k navrženému systému sekundárního vypružení bylo nutné omezit kolébání vozové skříně. K tomuto účelu byl do podvozků implementován torzní stabilizátor. Přenos tažných sil je realizován pomocí otočného čepu s podélnými pryžo-kovovými narážkami. Čep je pevnou součástí hlavního příčníku. Hlavní příčník spočívá na pružinách sekundárního vypružení a zároveň tvoří pevnou vazbu s vozovou skříní. Pomocí výše zmíněného čepu a pružných dorazů umístěných na rámu podvozku je pak zprostředkován samotný přenos sil. Tlumení svislých pohybů primárního vypružení je stejně tak, jako tlumení svislých, příčných a vrtivých pohybů sekundárního vypružení realizováno pomocí hydraulických tlumičů. Pro vyvození brzdné síly jsou u podvozků použity vždy dva páry kotoučových brzd na jedné nápravě.

  • Czech name

    Podvozek elektrické vlakové jednotky s vnitřním rámem včetně kolejnicové brzdy

  • Czech description

    Podvozek byl osazen kolejnicovou brzdou. Podvozek je koncipován, jako dvounápravový, bezmotorové (běžné) podvozky, které využívají vnitřního ložiskování dvojkolí a tím i koncepce vnitřního rámu podvozku. Vedení dvojkolí podvozku je řešeno pomocí kyvných ramen s tím, že soustava pružících prvků primárního vypružení je umístěna přímo nad kyvnými rameny a se sekundárním vypružením realizovaným pomocí dvojic vzduchových pružin s integrovanou nouzovou pružinou. Systém uložení skříně na podvozcích je jednobodový. S přihlédnutím k navrženému systému sekundárního vypružení bylo nutné omezit kolébání vozové skříně. K tomuto účelu byl do podvozků implementován torzní stabilizátor. Přenos tažných sil je realizován pomocí otočného čepu s podélnými pryžo-kovovými narážkami. Čep je pevnou součástí hlavního příčníku. Hlavní příčník spočívá na pružinách sekundárního vypružení a zároveň tvoří pevnou vazbu s vozovou skříní. Pomocí výše zmíněného čepu a pružných dorazů umístěných na rámu podvozku je pak zprostředkován samotný přenos sil. Tlumení svislých pohybů primárního vypružení je stejně tak, jako tlumení svislých, příčných a vrtivých pohybů sekundárního vypružení realizováno pomocí hydraulických tlumičů. Pro vyvození brzdné síly jsou u podvozků použity vždy dva páry kotoučových brzd na jedné nápravě.

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG15_019%2F0004847" target="_blank" >EG15_019/0004847: Development of electric train chassis</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TD046885-1

  • Numerical identification

    TD046885-1

  • Technical parameters

    kontaktní osoba: Ing. Jiří Říha e-mail: jiri.riha@skoda.cz, tel: +420 37818 6049 • Jedná se o podvozek s vnitřním rámem • Podvozek je určen pro elektrické vlakové jednotky • Podvozek je určen pro maximální rychlost 160 km/h • Podvozek je určen pro provoz na tratích s rozchodem 1435 mm • Podvozek je určen pro maximální nápravové zatížení 16,5 t • Podvozek je vyroben pomocí nejmodernějších technologií - podvozek je vybaven kolejnicovou brzdou

  • Economical parameters

    Uplatnění výsledků v praxi • Hlavní příjemce podpory používá výsledky tohoto projektu k vývoji podvozků pro novou generaci jednotek • Hlavní příjemce podpory provádí studii pro využití výsledků projektu pro vývoj podvozků metra • Hlavní příjemce podpory provádí studii pro využití výsledků projektu pro vývoj podvozků dvoupodlažních jednotek • Výsledky projektu jsou použitelné i pro návrh, vývoj a výrobu podvozků osobních a nákladních vozů • Dílčí výsledky projektu jsou využitelné i při vývoji podvozků pro tramvaje Ekonomický dopad • Konkurenceschopnost na evropském trhu, potažmo celosvětovém trhu (na straně hlavního příjemce podpory) • Snížení výrobních nákladů u nového typu podvozku (na straně spolupříjemce podpory) • Snížení materiálových nákladů u nového typu podvozku (na straně spolupříjemce podpory) • Snížení investičních nákladů u nového typu podvozku (na straně spolupříjemce podpory)

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    62623753

  • Owner name

    ŠKODA TRANSPORTATION a.s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

  • Web page