Questions and questioning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A43866607" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:43866607 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.phil.muni.cz/wups/home/konference/pdf/Sbornik_SPO2011.pdf" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/wups/home/konference/pdf/Sbornik_SPO2011.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Otázky a otazníky
Original language description
Příspěvek se věnuje tématu otázek a dotazování, jako významné složky informačního chování. Popsány jsou základní teoretické aspekty a definovány hlavní pojmy. Pomocí analýzy korpusu Schola2010 je prokázán neuspokojivý stav současného školství z hlediskakladení otázek (80 % otázek kladou učitelé, většina otázek položených učitelem má charakter doplňkových otázek a otázek aktivujících pouze paměť, ve třídě položí dotaz průměrně 3 až 4 žáci ? chlapci o něco málo častěji, než dívky - a to zpravidla jen jeden jediný dotaz). Tento fakt je diskutován a je navrženo několik konkrétních opatření jako první pomoc pro učitele pro podporu správného dotazování ve škole.
Czech name
Otázky a otazníky
Czech description
Příspěvek se věnuje tématu otázek a dotazování, jako významné složky informačního chování. Popsány jsou základní teoretické aspekty a definovány hlavní pojmy. Pomocí analýzy korpusu Schola2010 je prokázán neuspokojivý stav současného školství z hlediskakladení otázek (80 % otázek kladou učitelé, většina otázek položených učitelem má charakter doplňkových otázek a otázek aktivujících pouze paměť, ve třídě položí dotaz průměrně 3 až 4 žáci ? chlapci o něco málo častěji, než dívky - a to zpravidla jen jeden jediný dotaz). Tento fakt je diskutován a je navrženo několik konkrétních opatření jako první pomoc pro učitele pro podporu správného dotazování ve škole.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Information behavior of gifted children in the preliterate period</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sociální procesy a osobnost, člověk na cestě životem : křižovatky a mosty : sborník příspěvků
ISBN
978-80-263-0029-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
88-93
Publisher name
Tribun EU
Place of publication
Brno
Event location
Kroměříž
Event date
Sep 14, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—