All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

QUALITY AT THE ART EDUCATION FROM THE STUDENTS´ PERSPECTIVE- THE RESEARCH PROBE QUALITY AT THE ART EDUCATION FROM THE STUDENTS´ PERSPECTIVE QUALITY AT THE ART EDUCATION FROM THE STUDENTS´ PERSPECTIVE QUALITY AT THE ART EDUCATION FROM THE STUDENTS´ PERSPECTIVE- the research probe

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016286" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016286 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    KVALITA VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ Z POHLEDU STUDENTŮ - VÝZKUMNÁ SONDA

  • Original language description

    Pojem „kvalita vzdělávání“ je ve výtvarné výchově často spojován s materiálním zázemím, realizovanými pracemi, případně podmiňována dovednostmi žáka. Realizace předmětu je však ovlivňována především učitelem, jeho představou o kvalitě a jeho dovednostmi. Výzkum implicitních teorií studentů o kvalitě ve výtvarné výchově na primárním stupni vzdělávání ukazuje na vnímané těsné spojení mezi kvalitou a vnějšími podmínkami. Kvalita je tak rozpoznávána na základě emoční odezvy žáků, než jasné role učitele a obsahu učiva. Sám učitel je vnímán více jako překážka kvality, než její záruka. Jako klíčová se pro dosahování kvality předmětu ukazuje potřeba zvyšování odbornosti a profesního sebepojetí studentů v rámci didaktických a oborových disciplín. Ukazuje se, že větším problémem než nedostatečné materiální vybavení či nízká časová dotace na předmět je nezájem a nízké odborné kompetence učitele. Ve vzdělávací praxi by tak mělo dojít ke zvýšení důrazu na kvalitu předmětu a podporu dalšího vzdělávání učitelů od vedení a zřizovatele škol.

  • Czech name

    KVALITA VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ Z POHLEDU STUDENTŮ - VÝZKUMNÁ SONDA

  • Czech description

    Pojem „kvalita vzdělávání“ je ve výtvarné výchově často spojován s materiálním zázemím, realizovanými pracemi, případně podmiňována dovednostmi žáka. Realizace předmětu je však ovlivňována především učitelem, jeho představou o kvalitě a jeho dovednostmi. Výzkum implicitních teorií studentů o kvalitě ve výtvarné výchově na primárním stupni vzdělávání ukazuje na vnímané těsné spojení mezi kvalitou a vnějšími podmínkami. Kvalita je tak rozpoznávána na základě emoční odezvy žáků, než jasné role učitele a obsahu učiva. Sám učitel je vnímán více jako překážka kvality, než její záruka. Jako klíčová se pro dosahování kvality předmětu ukazuje potřeba zvyšování odbornosti a profesního sebepojetí studentů v rámci didaktických a oborových disciplín. Ukazuje se, že větším problémem než nedostatečné materiální vybavení či nízká časová dotace na předmět je nezájem a nízké odborné kompetence učitele. Ve vzdělávací praxi by tak mělo dojít ke zvýšení důrazu na kvalitu předmětu a podporu dalšího vzdělávání učitelů od vedení a zřizovatele škol.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Kvalita ve výtvarné výchově

  • ISBN

    978-80-904268-7-0

  • Number of pages of the result

    23

  • Pages from-to

    67-89

  • Number of pages of the book

    314

  • Publisher name

    INSEA

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter