Pilot Research of Music and Language Memory of Pupils in Primary Education of Pupils in Primary Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F20%3A50017663" target="_blank" >RIV/62690094:18440/20:50017663 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/01/ssf_5_20_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/01/ssf_5_20_s_obalkou.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hudební a jazyková paměť u žáků v primárním vzdělávání v pilotním výzkumu.
Original language description
Článek se zabývá vybranými výsledky pilotního výzkumu zaměřeného na zkoumání hudebního a jazykového vnímání žáků v primárním vzdělávání. Pro účely pilotního projektu byl použit nestandardizovaný dotazník, který zjišťoval vztah respondentů k hudbě a cizím jazykům. Dalším výzkumným nástrojem byl poslechový test sestavený z vybraných jazykových sekvencí. Respondenti zaznamenávali výsledky poslechových testů do záznamových archů k určení úrovně sluchové paměti. Pro zpracování dat byl využit sémantický diferenciál. Výsledky ukázaly, že 61% respondentů má pozitivní vztah k hudbě a také pozitivnější vztah k učení se cizímu jazyku. Dále byla prokázána korelace mezi vztahem k hudbě a jazykovou pamětí. V rámci pilotního výzkumu jsme chtěli poskytnout hlubší vhled do procesu učení se cizím jazykům a podpořit tak další podobný výzkum v této oblasti.
Czech name
Hudební a jazyková paměť u žáků v primárním vzdělávání v pilotním výzkumu.
Czech description
Článek se zabývá vybranými výsledky pilotního výzkumu zaměřeného na zkoumání hudebního a jazykového vnímání žáků v primárním vzdělávání. Pro účely pilotního projektu byl použit nestandardizovaný dotazník, který zjišťoval vztah respondentů k hudbě a cizím jazykům. Dalším výzkumným nástrojem byl poslechový test sestavený z vybraných jazykových sekvencí. Respondenti zaznamenávali výsledky poslechových testů do záznamových archů k určení úrovně sluchové paměti. Pro zpracování dat byl využit sémantický diferenciál. Výsledky ukázaly, že 61% respondentů má pozitivní vztah k hudbě a také pozitivnější vztah k učení se cizímu jazyku. Dále byla prokázána korelace mezi vztahem k hudbě a jazykovou pamětí. V rámci pilotního výzkumu jsme chtěli poskytnout hlubší vhled do procesu učení se cizím jazykům a podpořit tak další podobný výzkum v této oblasti.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Volume of the periodical
19
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
9
Pages from-to
86-94
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—