All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pilot Research of Music and Language Memory of Pupils in Primary Education of Pupils in Primary Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F20%3A50017663" target="_blank" >RIV/62690094:18440/20:50017663 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/01/ssf_5_20_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/01/ssf_5_20_s_obalkou.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hudební a jazyková paměť u žáků v primárním vzdělávání v pilotním výzkumu.

  • Original language description

    Článek se zabývá vybranými výsledky pilotního výzkumu zaměřeného na zkoumání hudebního a jazykového vnímání žáků v primárním vzdělávání. Pro účely pilotního projektu byl použit nestandardizovaný dotazník, který zjišťoval vztah respondentů k hudbě a cizím jazykům. Dalším výzkumným nástrojem byl poslechový test sestavený z vybraných jazykových sekvencí. Respondenti zaznamenávali výsledky poslechových testů do záznamových archů k určení úrovně sluchové paměti. Pro zpracování dat byl využit sémantický diferenciál. Výsledky ukázaly, že 61% respondentů má pozitivní vztah k hudbě a také pozitivnější vztah k učení se cizímu jazyku. Dále byla prokázána korelace mezi vztahem k hudbě a jazykovou pamětí. V rámci pilotního výzkumu jsme chtěli poskytnout hlubší vhled do procesu učení se cizím jazykům a podpořit tak další podobný výzkum v této oblasti.

  • Czech name

    Hudební a jazyková paměť u žáků v primárním vzdělávání v pilotním výzkumu.

  • Czech description

    Článek se zabývá vybranými výsledky pilotního výzkumu zaměřeného na zkoumání hudebního a jazykového vnímání žáků v primárním vzdělávání. Pro účely pilotního projektu byl použit nestandardizovaný dotazník, který zjišťoval vztah respondentů k hudbě a cizím jazykům. Dalším výzkumným nástrojem byl poslechový test sestavený z vybraných jazykových sekvencí. Respondenti zaznamenávali výsledky poslechových testů do záznamových archů k určení úrovně sluchové paměti. Pro zpracování dat byl využit sémantický diferenciál. Výsledky ukázaly, že 61% respondentů má pozitivní vztah k hudbě a také pozitivnější vztah k učení se cizímu jazyku. Dále byla prokázána korelace mezi vztahem k hudbě a jazykovou pamětí. V rámci pilotního výzkumu jsme chtěli poskytnout hlubší vhled do procesu učení se cizím jazykům a podpořit tak další podobný výzkum v této oblasti.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    19

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    86-94

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database