All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Music Role in Learning of Foreign Languages

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50018554" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50018554 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/11/ssf_4_21_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/11/ssf_4_21_s_obalkou.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role hudby ve výuce cizích jazyků

  • Original language description

    Téma příspěvku prezentuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit úroveň jazykové paměti u žáků 3., 4. a 5. třídy základní školy a zmapovat roli hudby při výuce cizích jazyků. Pomocí nestandardizovaného dotazníku jsme nejprve zjišťovali vztah respondentů k hudbě a poté na základě poslechových jazykových testů jejich úroveň jazykové paměti ve vztahu k hudbě. Výzkumu se účastnilo 403 respondentů. Pro zpracování dat byl použit Spearmanův korelační koeficient, Mann-Whitney test a T-test. Výsledky ukázaly vyšší úspěšnost v jazykové paměti u žáků 3. ročníku, kteří navštěvují základní uměleckou školu. Tato propojenost přináší další výzvy pro výzkum v oblastech učení cizích jazyků.

  • Czech name

    Role hudby ve výuce cizích jazyků

  • Czech description

    Téma příspěvku prezentuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit úroveň jazykové paměti u žáků 3., 4. a 5. třídy základní školy a zmapovat roli hudby při výuce cizích jazyků. Pomocí nestandardizovaného dotazníku jsme nejprve zjišťovali vztah respondentů k hudbě a poté na základě poslechových jazykových testů jejich úroveň jazykové paměti ve vztahu k hudbě. Výzkumu se účastnilo 403 respondentů. Pro zpracování dat byl použit Spearmanův korelační koeficient, Mann-Whitney test a T-test. Výsledky ukázaly vyšší úspěšnost v jazykové paměti u žáků 3. ročníku, kteří navštěvují základní uměleckou školu. Tato propojenost přináší další výzvy pro výzkum v oblastech učení cizích jazyků.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    20

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    59-71

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database