All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pedagogical content knowledge and mathematics education of teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F12%3A50000952" target="_blank" >RIV/62690094:18470/12:50000952 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Didaktické znalosti obsahu a matematické vzdělávání učitelů

  • Original language description

    Některé problémy matematického vzdělávání, zvláště problém instruktivních a konstruktivních přístupů k učení. Srovnání pojmu didaktické znalosti obsahu s pojetím didaktiky jako tvorby školy. Syndrom Shulmanova chybějícího paradigmatu české didaktice nehrozí. Globální a dílčí transformace jako různé přístupy k rozvíjení didaktického obsahu. Možnosti integrace didaktické a obsahové dimenze vzdělávání učitelů.

  • Czech name

    Didaktické znalosti obsahu a matematické vzdělávání učitelů

  • Czech description

    Některé problémy matematického vzdělávání, zvláště problém instruktivních a konstruktivních přístupů k učení. Srovnání pojmu didaktické znalosti obsahu s pojetím didaktiky jako tvorby školy. Syndrom Shulmanova chybějícího paradigmatu české didaktice nehrozí. Globální a dílčí transformace jako různé přístupy k rozvíjení didaktického obsahu. Možnosti integrace didaktické a obsahové dimenze vzdělávání učitelů.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    22

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    162-180

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database