All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Printed 3D Models in Chemistry Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F19%3A50016158" target="_blank" >RIV/62690094:18470/19:50016158 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://bichez.pedf.cuni.cz/archive/2019/1/3.pdf" target="_blank" >http://bichez.pedf.cuni.cz/archive/2019/1/3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2019.1.3" target="_blank" >10.14712/25337556.2019.1.3</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tištěné 3D modely ve výuce chemie

  • Original language description

    Klasickými příklady materiálních didaktických pomůcek používaných ve výuce chemie jsou tyčinkové, kulové a kalotové modely, které pomáhají studentům rozumět prostorovému uspořádání a vlastnostem molekul. Současná technologie 3D tisku je novou alternativou, jak vytvořit řadu modelů podle skutečných potřeb výuky. Tištěné 3D modely lze použít na podporu aktivního učení praktickou manipulací v běžné výuce nebo usnadňovat učení studentům s vizuálními poškozeními nebo se zhoršeným prostorovým vnímáním. V této práci se zaměřujeme na návrh, přípravu a aplikaci tištěných 3D modelů na podporu výuky chemie v následujících dvou tematických celcích: periodický zákon a vlastnosti prvků, strukturní vlastnosti molekul organických sloučenin. Cílem je zjistit, jak studenti základního vzdělávání a střední školy vnímají tištěné modely a jak jim pomáhají porozumět struktuře chemických látek. Nezbytnou součástí našeho výzkumu je také reflexe toho, do jaké míry jsou 3D tištěné modely užitečnými nástroji učitelé chemie.

  • Czech name

    Tištěné 3D modely ve výuce chemie

  • Czech description

    Klasickými příklady materiálních didaktických pomůcek používaných ve výuce chemie jsou tyčinkové, kulové a kalotové modely, které pomáhají studentům rozumět prostorovému uspořádání a vlastnostem molekul. Současná technologie 3D tisku je novou alternativou, jak vytvořit řadu modelů podle skutečných potřeb výuky. Tištěné 3D modely lze použít na podporu aktivního učení praktickou manipulací v běžné výuce nebo usnadňovat učení studentům s vizuálními poškozeními nebo se zhoršeným prostorovým vnímáním. V této práci se zaměřujeme na návrh, přípravu a aplikaci tištěných 3D modelů na podporu výuky chemie v následujících dvou tematických celcích: periodický zákon a vlastnosti prvků, strukturní vlastnosti molekul organických sloučenin. Cílem je zjistit, jak studenti základního vzdělávání a střední školy vnímají tištěné modely a jak jim pomáhají porozumět struktuře chemických látek. Nezbytnou součástí našeho výzkumu je také reflexe toho, do jaké míry jsou 3D tištěné modely užitečnými nástroji učitelé chemie.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Biologie, chemie, zeměpis : časopis pro výuku přírodovědných předmětů na základních a středních školách

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

    2533-7556

  • Volume of the periodical

    28

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    17-34

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database