Printed 3D Models in Chemistry Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F19%3A50016158" target="_blank" >RIV/62690094:18470/19:50016158 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://bichez.pedf.cuni.cz/archive/2019/1/3.pdf" target="_blank" >http://bichez.pedf.cuni.cz/archive/2019/1/3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2019.1.3" target="_blank" >10.14712/25337556.2019.1.3</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tištěné 3D modely ve výuce chemie
Original language description
Klasickými příklady materiálních didaktických pomůcek používaných ve výuce chemie jsou tyčinkové, kulové a kalotové modely, které pomáhají studentům rozumět prostorovému uspořádání a vlastnostem molekul. Současná technologie 3D tisku je novou alternativou, jak vytvořit řadu modelů podle skutečných potřeb výuky. Tištěné 3D modely lze použít na podporu aktivního učení praktickou manipulací v běžné výuce nebo usnadňovat učení studentům s vizuálními poškozeními nebo se zhoršeným prostorovým vnímáním. V této práci se zaměřujeme na návrh, přípravu a aplikaci tištěných 3D modelů na podporu výuky chemie v následujících dvou tematických celcích: periodický zákon a vlastnosti prvků, strukturní vlastnosti molekul organických sloučenin. Cílem je zjistit, jak studenti základního vzdělávání a střední školy vnímají tištěné modely a jak jim pomáhají porozumět struktuře chemických látek. Nezbytnou součástí našeho výzkumu je také reflexe toho, do jaké míry jsou 3D tištěné modely užitečnými nástroji učitelé chemie.
Czech name
Tištěné 3D modely ve výuce chemie
Czech description
Klasickými příklady materiálních didaktických pomůcek používaných ve výuce chemie jsou tyčinkové, kulové a kalotové modely, které pomáhají studentům rozumět prostorovému uspořádání a vlastnostem molekul. Současná technologie 3D tisku je novou alternativou, jak vytvořit řadu modelů podle skutečných potřeb výuky. Tištěné 3D modely lze použít na podporu aktivního učení praktickou manipulací v běžné výuce nebo usnadňovat učení studentům s vizuálními poškozeními nebo se zhoršeným prostorovým vnímáním. V této práci se zaměřujeme na návrh, přípravu a aplikaci tištěných 3D modelů na podporu výuky chemie v následujících dvou tematických celcích: periodický zákon a vlastnosti prvků, strukturní vlastnosti molekul organických sloučenin. Cílem je zjistit, jak studenti základního vzdělávání a střední školy vnímají tištěné modely a jak jim pomáhají porozumět struktuře chemických látek. Nezbytnou součástí našeho výzkumu je také reflexe toho, do jaké míry jsou 3D tištěné modely užitečnými nástroji učitelé chemie.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Biologie, chemie, zeměpis : časopis pro výuku přírodovědných předmětů na základních a středních školách
ISSN
1210-3349
e-ISSN
2533-7556
Volume of the periodical
28
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
17-34
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—