Developing the Competences of Primary School Teachers via Collective Reflection
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F05%3A00031685" target="_blank" >RIV/67985840:_____/05:00031685 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Developing the Competences of Primary School Teachers via Collective Reflection
Original language description
Teachers´competence in creating a challenging climate in mathematics lessons positively influences the quality of pupils´mathematical knowledge. Teachers´competence is a a structure that consists a.o. of subject-didactic and pedagogical knowledge. In this contribution we are introducing our experience from inservice courses for primary school teachers based on collective reflection of videotaped teaching/learning episodes.
Czech name
Rozvíjení kompetencí učitelů primární školy cestou kolektivní reflexe
Czech description
Kompetence učitelů vytvářet vhodné klima ve vyučování matematice pozitivně ovlivňuje kvalitu znalostí žáků. Učitelova kompetence je struktura, která sestává mimo jiné z oborově-didaktických a pedagogických znalostí. V příspěvku jsou uvedeny zkušenosti zkurzů pro učitele-elementaristy působící v praxi, jejichž základem jsou kolektivní reflexe videozáznamů vyučovacích epizod.
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F05%2F2444" target="_blank" >GA406/05/2444: Mathematics Classroom Culture</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
Aquas de Lindória
Publisher/client name
—
Version
—
Carrier ID
—