All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Developing the Competences of Primary School Teachers via Collective Reflection

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F05%3A00031685" target="_blank" >RIV/67985840:_____/05:00031685 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Developing the Competences of Primary School Teachers via Collective Reflection

  • Original language description

    Teachers´competence in creating a challenging climate in mathematics lessons positively influences the quality of pupils´mathematical knowledge. Teachers´competence is a a structure that consists a.o. of subject-didactic and pedagogical knowledge. In this contribution we are introducing our experience from inservice courses for primary school teachers based on collective reflection of videotaped teaching/learning episodes.

  • Czech name

    Rozvíjení kompetencí učitelů primární školy cestou kolektivní reflexe

  • Czech description

    Kompetence učitelů vytvářet vhodné klima ve vyučování matematice pozitivně ovlivňuje kvalitu znalostí žáků. Učitelova kompetence je struktura, která sestává mimo jiné z oborově-didaktických a pedagogických znalostí. V příspěvku jsou uvedeny zkušenosti zkurzů pro učitele-elementaristy působící v praxi, jejichž základem jsou kolektivní reflexe videozáznamů vyučovacích epizod.

Classification

  • Type

    A - Audiovisual production

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F05%2F2444" target="_blank" >GA406/05/2444: Mathematics Classroom Culture</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

  • Place of publication

    Aquas de Lindória

  • Publisher/client name

  • Version

  • Carrier ID