Qualified Pedagogical Reflection as a Way to Improve Mathematics Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F06%3A00043423" target="_blank" >RIV/67985840:_____/06:00043423 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60076658:12410/06:00007428
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Qualified Pedagogical Reflection as a Way to Improve Mathematics Education
Original language description
The development of teachers´ conscious self-reflection on their own teaching and systematic pursuance of joint reflection with other teachers and/or researches from the point of view of the goals and content of their teaching and the methods of work canpromote the teacher´s professional growth. This paper reports on particular aspects of reflection, both individually and joint, so frequently applauded in the literature but rarely observed in classrooms. It is based on samples of teachers´ reflections and their gradual development from mere simple conversations based on intuitive perceptions, through searching for effective teaching approaches, to the deep assessment of mathematics teaching.
Czech name
Kvalifikovaná pedagogická reflexe jako cesta ke zkvalitnění matematického vzdělávání
Czech description
Rozvíjení sebereflexe učitelů a systematické provádění kolektivní reflexe zaměřené na cíle a obsah vyučování a metody práce podporuje jejich růst. Článek ukazuje určité aspekty reflexe. Je založen na příkladech postupného rozvíjení reflexí od pouhých intuitivních rozhovorů až k hlubokému posouzení vyučování matematice.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F05%2F2444" target="_blank" >GA406/05/2444: Mathematics Classroom Culture</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of Mathematics Teacher Education
ISSN
1386-4416
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
NL - THE KINGDOM OF THE NETHERLANDS
Number of pages
28
Pages from-to
129-156
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—