Reflection - one of the ways of teacher professionalization
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F07%3A00085372" target="_blank" >RIV/67985840:_____/07:00085372 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Reflection - one of the ways of teacher professionalization
Original language description
The contribution includes conceptions of possibilities of joint reflection use as one of the ways of strengthening and development of teacher mathematic activities and bringing teachers and researchers together. Examples of characteristic features and differences of various persons´reflections are shown in concrete demonstrations. It stems from demonstrations of joint reflection performance of concrete teaching episode. There are some open questions stated in the text.
Czech name
Reflexe jako jedna z cest profesionalizace práce učitele
Czech description
V příspěvku jsou naznačeny možnosti využití joint reflection jako jedné z cest (a) posilování a rozvíjení matematických činností učitelů a (b) podporování spolupráce učitelů a badatelů. Na konkrétních ukázkách jsou uvedeny příklady charakteristických rysů a odlišností reflexí různých lidí. Východiskem prezentace jsou ukázky z provádění joint reflection konkrétní vyučovací epizody. V textu jsou uvedeny některé otevřené otázky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F05%2F2444" target="_blank" >GA406/05/2444: Mathematics Classroom Culture</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings CIEAEM 59; Mathematical activity in classroom practice and as a research object in didactics: two complementary perspectives. For the Memory of Tamás Varga
ISBN
978-963-06-3733-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
241-245
Publisher name
Varga Tamás Foundation
Place of publication
Budapest
Event location
Dobogokö
Event date
Jul 23, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—