All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reflection - one of the ways of teacher professionalization

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F07%3A00085372" target="_blank" >RIV/67985840:_____/07:00085372 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Reflection - one of the ways of teacher professionalization

  • Original language description

    The contribution includes conceptions of possibilities of joint reflection use as one of the ways of strengthening and development of teacher mathematic activities and bringing teachers and researchers together. Examples of characteristic features and differences of various persons´reflections are shown in concrete demonstrations. It stems from demonstrations of joint reflection performance of concrete teaching episode. There are some open questions stated in the text.

  • Czech name

    Reflexe jako jedna z cest profesionalizace práce učitele

  • Czech description

    V příspěvku jsou naznačeny možnosti využití joint reflection jako jedné z cest (a) posilování a rozvíjení matematických činností učitelů a (b) podporování spolupráce učitelů a badatelů. Na konkrétních ukázkách jsou uvedeny příklady charakteristických rysů a odlišností reflexí různých lidí. Východiskem prezentace jsou ukázky z provádění joint reflection konkrétní vyučovací epizody. V textu jsou uvedeny některé otevřené otázky.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F05%2F2444" target="_blank" >GA406/05/2444: Mathematics Classroom Culture</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings CIEAEM 59; Mathematical activity in classroom practice and as a research object in didactics: two complementary perspectives. For the Memory of Tamás Varga

  • ISBN

    978-963-06-3733-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    241-245

  • Publisher name

    Varga Tamás Foundation

  • Place of publication

    Budapest

  • Event location

    Dobogokö

  • Event date

    Jul 23, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article