All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Warning Signals in the School Environment - the Issue of Their Recording and Evaluation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F24%3A00379227" target="_blank" >RIV/68407700:21460/24:00379227 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.fbmi.cvut.cz/sites/default/files/2024-12/Sborn%C3%ADk_SVK_%20AWHP%202024.pdf" target="_blank" >https://www.fbmi.cvut.cz/sites/default/files/2024-12/Sborn%C3%ADk_SVK_%20AWHP%202024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Varovné signály ve školském prostředí – problematika jejich zaznamenávání a vyhodnocení.

  • Original language description

    Tento příspěvek se bude zabývat identifikací a analýzou varovných signálů ve školním prostředí, které mohou indikovat rizikové chování u žáků. Cílem práce bylo zjistit, jak jsou pracovníci škol v okresu Kladno schopni rozpoznávat tyto signály a jak postupují v případě jejich zaregistrování. V teoretické části jsme se zaměřili na koncepty normality, impulzivity, agresivity a projevy agrese v kontextu školního prostředí, a to včetně důležitých právních norem týkajících se školství v této oblasti. Metodologická část obsahovala kvantitativní šetření pomocí nestandardizovaného anonymního dotazníku, který byl distribuován mezi zaměstnance na úrovni základních a středních škol. Z výsledků vyplývá, že i přes relativně dobré povědomí o varovných signálech jsou však rozdíly v efektivitě jejich vyhodnocování a následného řešení. V závěru práce jsou diskutovány možnosti zlepšení situace prostřednictvím cíleného vzdělávání a zaimplementování preventivních programů. Tato studie přispívá k lepšímu porozumění současného školního prostředí a podporuje včasné zvládání rizikového chování u žáků

  • Czech name

    Varovné signály ve školském prostředí – problematika jejich zaznamenávání a vyhodnocení.

  • Czech description

    Tento příspěvek se bude zabývat identifikací a analýzou varovných signálů ve školním prostředí, které mohou indikovat rizikové chování u žáků. Cílem práce bylo zjistit, jak jsou pracovníci škol v okresu Kladno schopni rozpoznávat tyto signály a jak postupují v případě jejich zaregistrování. V teoretické části jsme se zaměřili na koncepty normality, impulzivity, agresivity a projevy agrese v kontextu školního prostředí, a to včetně důležitých právních norem týkajících se školství v této oblasti. Metodologická část obsahovala kvantitativní šetření pomocí nestandardizovaného anonymního dotazníku, který byl distribuován mezi zaměstnance na úrovni základních a středních škol. Z výsledků vyplývá, že i přes relativně dobré povědomí o varovných signálech jsou však rozdíly v efektivitě jejich vyhodnocování a následného řešení. V závěru práce jsou diskutovány možnosti zlepšení situace prostřednictvím cíleného vzdělávání a zaimplementování preventivních programů. Tato studie přispívá k lepšímu porozumění současného školního prostředí a podporuje včasné zvládání rizikového chování u žáků

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Aspekty práce pomáhajících profesí 2024. Recenzovaný sborník ze studentské vědecké konference

  • ISBN

    978-80-01-07321-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    1050-1063

  • Publisher name

    České vysoké učení technické v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Kladno

  • Event date

    Oct 25, 2024

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article