Warning Signals in the School Environment - the Issue of Their Recording and Evaluation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F24%3A00379227" target="_blank" >RIV/68407700:21460/24:00379227 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.fbmi.cvut.cz/sites/default/files/2024-12/Sborn%C3%ADk_SVK_%20AWHP%202024.pdf" target="_blank" >https://www.fbmi.cvut.cz/sites/default/files/2024-12/Sborn%C3%ADk_SVK_%20AWHP%202024.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Varovné signály ve školském prostředí – problematika jejich zaznamenávání a vyhodnocení.
Original language description
Tento příspěvek se bude zabývat identifikací a analýzou varovných signálů ve školním prostředí, které mohou indikovat rizikové chování u žáků. Cílem práce bylo zjistit, jak jsou pracovníci škol v okresu Kladno schopni rozpoznávat tyto signály a jak postupují v případě jejich zaregistrování. V teoretické části jsme se zaměřili na koncepty normality, impulzivity, agresivity a projevy agrese v kontextu školního prostředí, a to včetně důležitých právních norem týkajících se školství v této oblasti. Metodologická část obsahovala kvantitativní šetření pomocí nestandardizovaného anonymního dotazníku, který byl distribuován mezi zaměstnance na úrovni základních a středních škol. Z výsledků vyplývá, že i přes relativně dobré povědomí o varovných signálech jsou však rozdíly v efektivitě jejich vyhodnocování a následného řešení. V závěru práce jsou diskutovány možnosti zlepšení situace prostřednictvím cíleného vzdělávání a zaimplementování preventivních programů. Tato studie přispívá k lepšímu porozumění současného školního prostředí a podporuje včasné zvládání rizikového chování u žáků
Czech name
Varovné signály ve školském prostředí – problematika jejich zaznamenávání a vyhodnocení.
Czech description
Tento příspěvek se bude zabývat identifikací a analýzou varovných signálů ve školním prostředí, které mohou indikovat rizikové chování u žáků. Cílem práce bylo zjistit, jak jsou pracovníci škol v okresu Kladno schopni rozpoznávat tyto signály a jak postupují v případě jejich zaregistrování. V teoretické části jsme se zaměřili na koncepty normality, impulzivity, agresivity a projevy agrese v kontextu školního prostředí, a to včetně důležitých právních norem týkajících se školství v této oblasti. Metodologická část obsahovala kvantitativní šetření pomocí nestandardizovaného anonymního dotazníku, který byl distribuován mezi zaměstnance na úrovni základních a středních škol. Z výsledků vyplývá, že i přes relativně dobré povědomí o varovných signálech jsou však rozdíly v efektivitě jejich vyhodnocování a následného řešení. V závěru práce jsou diskutovány možnosti zlepšení situace prostřednictvím cíleného vzdělávání a zaimplementování preventivních programů. Tato studie přispívá k lepšímu porozumění současného školního prostředí a podporuje včasné zvládání rizikového chování u žáků
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aspekty práce pomáhajících profesí 2024. Recenzovaný sborník ze studentské vědecké konference
ISBN
978-80-01-07321-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
1050-1063
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze
Place of publication
Praha
Event location
Kladno
Event date
Oct 25, 2024
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—