Higher-education teacher in the context of his professional competency
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F18%3A00324292" target="_blank" >RIV/68407700:21630/18:00324292 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vysokoškolský učitel v kontextu jeho profesní kompetence
Original language description
Studie zahrnuje přehled jednotlivých klíčových kompetencí učitelů a jejich klasifikaci a charakteristiku. Členění kompetencí je náročné, jednotlivé kompetence se vzájemně prolínají. Podstatou studie je stručné vymezení profesních kompetencí vysokoškolských učitelů. Důraz je kladen na aktuálnosti kompetencí učitele, o kterých vypovídá celá řada definic tohoto pojmu v současné pedagogické i v psychologické literatuře. Studie se dále zabývá pojmem profesní standard a digitálními kompetencemi - jejichž význam vyplývá z kontinuálního rozvoje stávajících vědních oborů (které již tradičně spolupracují s pedagogikou), ale také z rozvojem nově vznikajících odvětví. Digitální technologie jsou v dnešní době čím dál tím potřebnější věc jak pro normální každodenní život, tak i pro ten pracovní. Samotná schopnost pracovat s počítačem je totiž v dnešním pojetí digitálních kompetencí pouze okrajová záležitost. Technologie se neustále vyvíjejí a zvyšují se nároky na digitální kompetence. Digitální technologie prošly v několika posledních letech prudkým rozvojem s důsledky i pro oblast vzdělávání a výchovy. Nové technologie se stávají důležitou součástí vzdělávání. Odraz nových didaktických trendů probíhá na hranicích pedagogických, psychologických a sociologických disciplín. Vývoj se výrazně zrychluje v důsledku probíhajících technologických změn a inovací. Studie je součástí grantového projektu TAČR – Technologická agentura ČR “Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách”, 02/2018-02/2021 PID: TL01000192.
Czech name
Vysokoškolský učitel v kontextu jeho profesní kompetence
Czech description
Studie zahrnuje přehled jednotlivých klíčových kompetencí učitelů a jejich klasifikaci a charakteristiku. Členění kompetencí je náročné, jednotlivé kompetence se vzájemně prolínají. Podstatou studie je stručné vymezení profesních kompetencí vysokoškolských učitelů. Důraz je kladen na aktuálnosti kompetencí učitele, o kterých vypovídá celá řada definic tohoto pojmu v současné pedagogické i v psychologické literatuře. Studie se dále zabývá pojmem profesní standard a digitálními kompetencemi - jejichž význam vyplývá z kontinuálního rozvoje stávajících vědních oborů (které již tradičně spolupracují s pedagogikou), ale také z rozvojem nově vznikajících odvětví. Digitální technologie jsou v dnešní době čím dál tím potřebnější věc jak pro normální každodenní život, tak i pro ten pracovní. Samotná schopnost pracovat s počítačem je totiž v dnešním pojetí digitálních kompetencí pouze okrajová záležitost. Technologie se neustále vyvíjejí a zvyšují se nároky na digitální kompetence. Digitální technologie prošly v několika posledních letech prudkým rozvojem s důsledky i pro oblast vzdělávání a výchovy. Nové technologie se stávají důležitou součástí vzdělávání. Odraz nových didaktických trendů probíhá na hranicích pedagogických, psychologických a sociologických disciplín. Vývoj se výrazně zrychluje v důsledku probíhajících technologických změn a inovací. Studie je součástí grantového projektu TAČR – Technologická agentura ČR “Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách”, 02/2018-02/2021 PID: TL01000192.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL01000192" target="_blank" >TL01000192: Development of digital competences of teachers of social sciences at secondary vocational schools</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů