All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Higher-education teacher in the context of his professional competency

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F18%3A00324292" target="_blank" >RIV/68407700:21630/18:00324292 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vysokoškolský učitel v kontextu jeho profesní kompetence

  • Original language description

    Studie zahrnuje přehled jednotlivých klíčových kompetencí učitelů a jejich klasifikaci a charakteristiku. Členění kompetencí je náročné, jednotlivé kompetence se vzájemně prolínají. Podstatou studie je stručné vymezení profesních kompetencí vysokoškolských učitelů. Důraz je kladen na aktuálnosti kompetencí učitele, o kterých vypovídá celá řada definic tohoto pojmu v současné pedagogické i v psychologické literatuře. Studie se dále zabývá pojmem profesní standard a digitálními kompetencemi - jejichž význam vyplývá z kontinuálního rozvoje stávajících vědních oborů (které již tradičně spolupracují s pedagogikou), ale také z rozvojem nově vznikajících odvětví. Digitální technologie jsou v dnešní době čím dál tím potřebnější věc jak pro normální každodenní život, tak i pro ten pracovní. Samotná schopnost pracovat s počítačem je totiž v dnešním pojetí digitálních kompetencí pouze okrajová záležitost. Technologie se neustále vyvíjejí a zvyšují se nároky na digitální kompetence. Digitální technologie prošly v několika posledních letech prudkým rozvojem s důsledky i pro oblast vzdělávání a výchovy. Nové technologie se stávají důležitou součástí vzdělávání. Odraz nových didaktických trendů probíhá na hranicích pedagogických, psychologických a sociologických disciplín. Vývoj se výrazně zrychluje v důsledku probíhajících technologických změn a inovací. Studie je součástí grantového projektu TAČR – Technologická agentura ČR “Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách”, 02/2018-02/2021 PID: TL01000192.

  • Czech name

    Vysokoškolský učitel v kontextu jeho profesní kompetence

  • Czech description

    Studie zahrnuje přehled jednotlivých klíčových kompetencí učitelů a jejich klasifikaci a charakteristiku. Členění kompetencí je náročné, jednotlivé kompetence se vzájemně prolínají. Podstatou studie je stručné vymezení profesních kompetencí vysokoškolských učitelů. Důraz je kladen na aktuálnosti kompetencí učitele, o kterých vypovídá celá řada definic tohoto pojmu v současné pedagogické i v psychologické literatuře. Studie se dále zabývá pojmem profesní standard a digitálními kompetencemi - jejichž význam vyplývá z kontinuálního rozvoje stávajících vědních oborů (které již tradičně spolupracují s pedagogikou), ale také z rozvojem nově vznikajících odvětví. Digitální technologie jsou v dnešní době čím dál tím potřebnější věc jak pro normální každodenní život, tak i pro ten pracovní. Samotná schopnost pracovat s počítačem je totiž v dnešním pojetí digitálních kompetencí pouze okrajová záležitost. Technologie se neustále vyvíjejí a zvyšují se nároky na digitální kompetence. Digitální technologie prošly v několika posledních letech prudkým rozvojem s důsledky i pro oblast vzdělávání a výchovy. Nové technologie se stávají důležitou součástí vzdělávání. Odraz nových didaktických trendů probíhá na hranicích pedagogických, psychologických a sociologických disciplín. Vývoj se výrazně zrychluje v důsledku probíhajících technologických změn a inovací. Studie je součástí grantového projektu TAČR – Technologická agentura ČR “Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách”, 02/2018-02/2021 PID: TL01000192.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL01000192" target="_blank" >TL01000192: Development of digital competences of teachers of social sciences at secondary vocational schools</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů