The Social Responsibility of an Enterprise and a Managerial Conception of Personnel Management
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63506610" target="_blank" >RIV/70883521:28120/07:63506610 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The Social Responsibility of an Enterprise and a Managerial Conception of Personnel Management
Original language description
The path leading to competitive ability - i.e. to high performance levels (productivity) and innovation within an enterprise is through the implementation of new techniques and technologies. Successful enterprises however, know that it is essential to master yet one more task: to exploit to the maximum the human potential that the enterprise has available in the form of its employees. With this in mind, we have therefore formulated the requirements for a new conception of Personnel Management. In it, Personnel Management is redefined as a managerial activity which bears as its responsibility, the performance levels of the enterprise's employees; for the "value-added" provided to its customers; and for the competitive ability of an enterprise within theparameter limits of the performance of the staff. This thus serves to define the mission for a managerial conception of Personnel Management - i.e. the management of an enterprise's human resources. The responsibilities, competen
Czech name
Sociální odpovědnost podniku a manažerské pojetí personálního řízení
Czech description
Cesta ke konkurenční schopnosti tj. k vysoké výkonnosti (produktivitě práce) a inovativnosti podniku vede přes nasazení nové techniky a nové technologie. Úspěšné podniky však vědí, že je nutné zvládnout ještě jeden úkol: využití lidského potenciálu, který má firma ve svých pracovnících.V této souvislosti je proto formulován požadavek na nové pojetí řízení personálu. Personální řízení je nově definováno jako řídicí činnost, která nese odpovědnost za úroveň výkonnosti pracovníků podniku. Za přidanou hodnotu pro zákazníka. Za konkurenceschopnost podniku v parametru výkonnosti personálu. Takto je definováno zadání pro manažerské pojetí personálního řízení tj. řízení lidských zdrojů podniku. V posledním období se stále důrazněji připomíná požadavek sociálnízodpovědnosti podniku, Corporate Social Responsibility - CSR. Firma, která přijala a rozvíjí koncepci CSR opírá svoje aktivity o 3 základní pilíře: CSR v ekonomické oblasti, CSR v sociální oblasti, CSR v environmentální oblasti. V příspě
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Xth European Congress of Psychology: Mapping of Psychological Knowledge for Society. (recenzovaný sborník)
ISBN
978-80-7064-017-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
1
Publisher name
Union of Psychologists Associations of the Czech Republic
Place of publication
Praha
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—