All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Person-Organization Value Fit as the Strategic Tool in Organizational Management

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63507768" target="_blank" >RIV/70883521:28120/07:63507768 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Person-Organization Value Fit as the Strategic Tool in Organizational Management

  • Original language description

    "Person-Organization Value Fit is the congruence of an individual's beliefs and values with the culture, norms, and values of an organization." A corporate culture is the combination of the values and characteristics that define an organization. It influence the way employees relate to each other, to customers, to shareholders, and to business partners. It drives behaviors and unites employees around a shared set of values. It can lift employee?s performance and improve their work environment. As a strategic business tool, person -organization value fit plays an important role in human resource functions [HR] in organizational management. Companies with strong, formally articulated values that are focused on the needs of their constituencies have an important advantage over those without such values. Companies must regularly take the pulse of their organizations to ensure they have a clear sense of who they are, what they stand for, and what behaviors their people must exhibits for the

  • Czech name

    Osoba - Organizace hodnota jako strategický nástroj v organizačním managementu

  • Czech description

    "Hodnota osoby-organizace je kongruence na osobní přesvědčení a hodnoty, s kulturou, norem a hodnot organizace." A firemní kultury je kombinace hodnot a vlastností, které definují organizaci. Je vliv na způsob, jak zaměstnance se vztahují k sobě navzájem, k zákazníkům, akcionářům a obchodním partnerům. Je disky chování zaměstnanců a sjednocuje kolem sdílený soubor hodnot. To může odvolat zaměstnance na výkonu a zlepšení jejich pracovního prostředí. Jako strategické obchodní nástroj, osoba-organizaci hodnoty zapadají, hraje důležitou roli v oblasti lidských zdrojů funkce [HR] v organizačním řízení. Společnosti se silným, které jsou zaměřeny na potřeby svých obvodů, mají důležitou výhodu nad těmi, bez těchto hodnot. Společnosti musejí pravidelně brát jejich organizace, aby bylo zajištěno, že budou mít jasný pocit, kdo jsou, co znamenají a jaké chování svých lidí musí mít pro podnik, pokud chce být úspěšný. V rostoucím počtu organizací, lidské zdroje jsou v současné době vnímána jako zdro

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    MendelNet 2007

  • ISBN

    978-80-903966-6-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Nov 28, 2007

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article