Person-Organization Value Fit as the Strategic Tool in Organizational Management
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63507768" target="_blank" >RIV/70883521:28120/07:63507768 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Person-Organization Value Fit as the Strategic Tool in Organizational Management
Original language description
"Person-Organization Value Fit is the congruence of an individual's beliefs and values with the culture, norms, and values of an organization." A corporate culture is the combination of the values and characteristics that define an organization. It influence the way employees relate to each other, to customers, to shareholders, and to business partners. It drives behaviors and unites employees around a shared set of values. It can lift employee?s performance and improve their work environment. As a strategic business tool, person -organization value fit plays an important role in human resource functions [HR] in organizational management. Companies with strong, formally articulated values that are focused on the needs of their constituencies have an important advantage over those without such values. Companies must regularly take the pulse of their organizations to ensure they have a clear sense of who they are, what they stand for, and what behaviors their people must exhibits for the
Czech name
Osoba - Organizace hodnota jako strategický nástroj v organizačním managementu
Czech description
"Hodnota osoby-organizace je kongruence na osobní přesvědčení a hodnoty, s kulturou, norem a hodnot organizace." A firemní kultury je kombinace hodnot a vlastností, které definují organizaci. Je vliv na způsob, jak zaměstnance se vztahují k sobě navzájem, k zákazníkům, akcionářům a obchodním partnerům. Je disky chování zaměstnanců a sjednocuje kolem sdílený soubor hodnot. To může odvolat zaměstnance na výkonu a zlepšení jejich pracovního prostředí. Jako strategické obchodní nástroj, osoba-organizaci hodnoty zapadají, hraje důležitou roli v oblasti lidských zdrojů funkce [HR] v organizačním řízení. Společnosti se silným, které jsou zaměřeny na potřeby svých obvodů, mají důležitou výhodu nad těmi, bez těchto hodnot. Společnosti musejí pravidelně brát jejich organizace, aby bylo zajištěno, že budou mít jasný pocit, kdo jsou, co znamenají a jaké chování svých lidí musí mít pro podnik, pokud chce být úspěšný. V rostoucím počtu organizací, lidské zdroje jsou v současné době vnímána jako zdro
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MendelNet 2007
ISBN
978-80-903966-6-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
—
Publisher name
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Nov 28, 2007
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—