All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Tacit Knowledge Formation within the Context of the Managerial Maturation Process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507788" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507788 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Tacit Knowledge Formation within the Context of the Managerial Maturation Process

  • Original language description

    The main aim of our research was to identify the ways in which 30 selected situational, instrumental and personal factors influence managerial development, and create a basis for research into managerial tacit knowledge. The pivotal method for the data acquisition was through interviews with managers that were based on the exploitation of mental maps. The research results were compared with knowledge and observations gained from background research into the available professional literature ? e.g. Sternberg (1995, 2001), Leonard and Swap (2005), Bennett (1998), Haldin-Herrgärd (2000, 2003), Nonaka and Takeuchi (1995), Mládková (2004, 2005), Švec (2003). The main results of our research are the following: A person should ideally mature into a managerialposition, i.e. they must obtain a sufficient number of experiences and experience (e.g. in subordinate working positions) and the associated Tacit Knowledge. The rate and ease of Managerial Tacit Knowledge acquisition and formation are i

  • Czech name

    Formování tacitních znalostí v rámci procesu manažerského zrání

  • Czech description

    Hlavním cílem našeho výzkumu bylo identifikovat způsoby, kterými 30 vybraných situačních, instrumentální a osobních faktorů ovlivňuje rozvoj manažera, a vytvořit základ pro výzkum v oblasti manažerských tacitních znalostí. Základní metodou pro získání dat byly rozhovory s manažery, které byly založeny na použití mentálních map. Výsledky výzkumu byly srovnány se znalostmi a poznatky získanými z odborné literatury ? např. Sternberg (1995, 2001), Leonard and Swap (2005), Bennett (1998), Haldin-Herrgärd (2000, 2003), Nonaka and Takeuchi (1995), Mládková (2004, 2005), Švec (2003). Hlavní výsledky našeho výzkumu jsou následující: Člověk by měl v ideálním případě ?dozrát? pro manažerskou pozici, tzv. musí získat dostatečné množství zkušeností (např. jako řadový pracovník) a s nimi spojených tacitních znalostí. Rychlost a snadnost získání a formování manažerských tacitních znalostí je ovlivněna osobností manažera. Mentor může pomoci začínajícímu manažerovi získat tacitní znalosti. Získání a ro

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F08%2F0459" target="_blank" >GA406/08/0459: Developing Managerial Tacit Knowledge</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    International Journal of Knowledge, Culture and Change Management

  • ISSN

    1447-9524

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    AU - AUSTRALIA

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database