Tacit Knowledge Formation within the Context of the Managerial Maturation Process
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507788" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507788 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Tacit Knowledge Formation within the Context of the Managerial Maturation Process
Original language description
The main aim of our research was to identify the ways in which 30 selected situational, instrumental and personal factors influence managerial development, and create a basis for research into managerial tacit knowledge. The pivotal method for the data acquisition was through interviews with managers that were based on the exploitation of mental maps. The research results were compared with knowledge and observations gained from background research into the available professional literature ? e.g. Sternberg (1995, 2001), Leonard and Swap (2005), Bennett (1998), Haldin-Herrgärd (2000, 2003), Nonaka and Takeuchi (1995), Mládková (2004, 2005), Švec (2003). The main results of our research are the following: A person should ideally mature into a managerialposition, i.e. they must obtain a sufficient number of experiences and experience (e.g. in subordinate working positions) and the associated Tacit Knowledge. The rate and ease of Managerial Tacit Knowledge acquisition and formation are i
Czech name
Formování tacitních znalostí v rámci procesu manažerského zrání
Czech description
Hlavním cílem našeho výzkumu bylo identifikovat způsoby, kterými 30 vybraných situačních, instrumentální a osobních faktorů ovlivňuje rozvoj manažera, a vytvořit základ pro výzkum v oblasti manažerských tacitních znalostí. Základní metodou pro získání dat byly rozhovory s manažery, které byly založeny na použití mentálních map. Výsledky výzkumu byly srovnány se znalostmi a poznatky získanými z odborné literatury ? např. Sternberg (1995, 2001), Leonard and Swap (2005), Bennett (1998), Haldin-Herrgärd (2000, 2003), Nonaka and Takeuchi (1995), Mládková (2004, 2005), Švec (2003). Hlavní výsledky našeho výzkumu jsou následující: Člověk by měl v ideálním případě ?dozrát? pro manažerskou pozici, tzv. musí získat dostatečné množství zkušeností (např. jako řadový pracovník) a s nimi spojených tacitních znalostí. Rychlost a snadnost získání a formování manažerských tacitních znalostí je ovlivněna osobností manažera. Mentor může pomoci začínajícímu manažerovi získat tacitní znalosti. Získání a ro
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F08%2F0459" target="_blank" >GA406/08/0459: Developing Managerial Tacit Knowledge</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
International Journal of Knowledge, Culture and Change Management
ISSN
1447-9524
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
AU - AUSTRALIA
Number of pages
12
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—