Students' self-regulation in relation to perceived risk behavior
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521086" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521086 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1723/1943" target="_blank" >https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1723/1943</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2018-1-5" target="_blank" >10.5817/SP2018-1-5</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Autoregulace žáků v závislosti na vnímaných projevech rizikového chování
Original language description
Příspěvek se věnuje problematice autoregulace žáků v závislosti na jejich vnímaných projevech rizikového chování. Nízká úroveň autoregulace bývá často spojována s rizikovými projevy chování a zkoumá se často v prostředí, kde jsou děti ohroženy rizikovým chováním. V našem výzkumu jsme se zaměřili na žáky z běžných základních a středních škol (N = 2652) a z jišťovali jsme, jak se u těchto žáků projevuje autoregulace v oblasti kognitivní, emocionální a behaviorální. Sledovali jsme také, jakým z působem se na míře autoregulace podílí vnímaná vlastní účinnost, školní prospěch, ekonomický status a vnímaný vliv okolí. Výsledky naznačují, že míra autoregulace je nižší u žáků s vnímanými projevy rizikového chování, ale zároveň se neliší od vnímané vlastní účinnosti. Na míru autoregulace působí v obou sledovaných skupinách (podle výskytu vnímaných projevů rizikového chování) vnímaná účinnost autoregulace. U žáků bez výskytu vnímaných projevů rizikového chování se na míře autoregulace podílí také školní prospěch a ekonomický status. U žáků s rizikovými projevy chování se ukazuje jako silný prediktor také vnímaný vliv kamarádů.
Czech name
Autoregulace žáků v závislosti na vnímaných projevech rizikového chování
Czech description
Příspěvek se věnuje problematice autoregulace žáků v závislosti na jejich vnímaných projevech rizikového chování. Nízká úroveň autoregulace bývá často spojována s rizikovými projevy chování a zkoumá se často v prostředí, kde jsou děti ohroženy rizikovým chováním. V našem výzkumu jsme se zaměřili na žáky z běžných základních a středních škol (N = 2652) a z jišťovali jsme, jak se u těchto žáků projevuje autoregulace v oblasti kognitivní, emocionální a behaviorální. Sledovali jsme také, jakým z působem se na míře autoregulace podílí vnímaná vlastní účinnost, školní prospěch, ekonomický status a vnímaný vliv okolí. Výsledky naznačují, že míra autoregulace je nižší u žáků s vnímanými projevy rizikového chování, ale zároveň se neliší od vnímané vlastní účinnosti. Na míru autoregulace působí v obou sledovaných skupinách (podle výskytu vnímaných projevů rizikového chování) vnímaná účinnost autoregulace. U žáků bez výskytu vnímaných projevů rizikového chování se na míře autoregulace podílí také školní prospěch a ekonomický status. U žáků s rizikovými projevy chování se ukazuje jako silný prediktor také vnímaný vliv kamarádů.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA17-04816S" target="_blank" >GA17-04816S: The Dynamics of Self-Regulation in Socially Excluded Pupils</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Volume of the periodical
23
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
23
Pages from-to
81-104
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85047126065