All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Typology of pupils' questions on the first level of primary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63524479" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63524479 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45873" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45873</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/fmv.VII.3" target="_blank" >10.7441/fmv.VII.3</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Typologie žákovských otázek na prvním stupni základní školy

  • Original language description

    Předložená práce se zabývá typy žákovských otázek zaznívajících na prvním stupni základní školy. Cílem tohoto textu je teoreticky analyzovat žákovské otázky při pozorování ve výuce a důkladně je rozčlenit do typů, které jsou nejčastěji používané a jsou v odborné pedagogické teorii doposud popsány. Zároveň se práce zaměřuje na identifikaci žákovských otázek, které jsou věnovány k obsahu výuky. Dosavadní výzkumy zabývající se žákovskými otázkami ukazují, že převážná většina má pouze orientační charakter. V našem přístupu se pokusíme zjistit, proč tomu tak je. I tyto otázky mají svoji roli v průběhu výuky, avšak neodrážejí aktuální obraz učebních činností žáků s učivem. Pokusili jsme se pochytit žákovské otázky směřující k učiteli a zaznamenat jejich základní účel během výuky. Dále bylo zajímavé pozorovat, která již ze zmíněných otázek má uspokojivější funkci pro samotného žáka.

  • Czech name

    Typologie žákovských otázek na prvním stupni základní školy

  • Czech description

    Předložená práce se zabývá typy žákovských otázek zaznívajících na prvním stupni základní školy. Cílem tohoto textu je teoreticky analyzovat žákovské otázky při pozorování ve výuce a důkladně je rozčlenit do typů, které jsou nejčastěji používané a jsou v odborné pedagogické teorii doposud popsány. Zároveň se práce zaměřuje na identifikaci žákovských otázek, které jsou věnovány k obsahu výuky. Dosavadní výzkumy zabývající se žákovskými otázkami ukazují, že převážná většina má pouze orientační charakter. V našem přístupu se pokusíme zjistit, proč tomu tak je. I tyto otázky mají svoji roli v průběhu výuky, avšak neodrážejí aktuální obraz učebních činností žáků s učivem. Pokusili jsme se pochytit žákovské otázky směřující k učiteli a zaznamenat jejich základní účel během výuky. Dále bylo zajímavé pozorovat, která již ze zmíněných otázek má uspokojivější funkci pro samotného žáka.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Fórum mladých výzkumníků VII.

  • ISBN

    978-80-7454-872-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    25-30

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Place of publication

    Zlín

  • Event location

    Zlín

  • Event date

    Nov 28, 2019

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article