All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Genres of Extensive Teacher Talk in Classroom Communication

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63536198" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63536198 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-052-1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-052-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-052-1" target="_blank" >10.7441/978-80-7678-052-1</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ŽÁNRY EXTENZIVNÍ ŘEČI UČITELE VE VÝUKOVÉ KOMUNIKACI

  • Original language description

    Učitel ve vzájemné komunikaci s žáky v prostředí školní třídy je ústřední postavou této knihy. Zaměřuji se přitom na jeho verbální řeč, zajímají mě promluvy, které charakterizuji jako extenzivní, zkoumám jejich žánry. Extenzivita učitelových promluv je tématem, jakému se prozatím český ani zahraniční výzkum zcela nevěnoval. Předchozí, především zahraniční, studie se orientují na extenzivitu v řeči žáků jako na cílový, žádoucí jev ukazující proměnu rozložení komunikace směrem k aktivitě žáků. Jednotlivé kapitoly jsou provázány extenzivitou jako výchozím teoretickým konceptem zasazeným do specifik výukové komunikace s učitelem jako dominantním komunikátorem a nálezy v datech, které se opírají o analyzované extenzivní promluvy učitele ve výuce na 2. stupni základní školy. Extenzivní promluva je segment řeči, který se vyznačuje délkou nad rámec běžného rozsahu u daného mluvčího, v tomto případě tedy učitele, a informační bohatostí, která se rovněž vymyká očekávání příjemce v situačním kontextu. Nadměrnost informací znamená vyšší kognitivní náročnost sdělení, ovšem pouze ve smyslu možností pro porozumění textu sdělení žáky, nikoliv jako podpůrný prostředek pro rozvoj jejich myšlení. V extenzivní promluvě lze identifikovat její funkci, která určuje její zařazení ke konkrétnímu žánru. Žánr je pojmenováním pro typ promluv, které mají shodné prvky vnitřní i vnější struktury a jsou identifikovatelné příjemcem promluvy na základě rozpoznání komunikační funkce žánru. Výzkum využívá kvalitativní metodologie. Cílem výzkumu je zjistit, jak fungují žánry extenzivních promluv učitele ve výukové komunikaci.

  • Czech name

    ŽÁNRY EXTENZIVNÍ ŘEČI UČITELE VE VÝUKOVÉ KOMUNIKACI

  • Czech description

    Učitel ve vzájemné komunikaci s žáky v prostředí školní třídy je ústřední postavou této knihy. Zaměřuji se přitom na jeho verbální řeč, zajímají mě promluvy, které charakterizuji jako extenzivní, zkoumám jejich žánry. Extenzivita učitelových promluv je tématem, jakému se prozatím český ani zahraniční výzkum zcela nevěnoval. Předchozí, především zahraniční, studie se orientují na extenzivitu v řeči žáků jako na cílový, žádoucí jev ukazující proměnu rozložení komunikace směrem k aktivitě žáků. Jednotlivé kapitoly jsou provázány extenzivitou jako výchozím teoretickým konceptem zasazeným do specifik výukové komunikace s učitelem jako dominantním komunikátorem a nálezy v datech, které se opírají o analyzované extenzivní promluvy učitele ve výuce na 2. stupni základní školy. Extenzivní promluva je segment řeči, který se vyznačuje délkou nad rámec běžného rozsahu u daného mluvčího, v tomto případě tedy učitele, a informační bohatostí, která se rovněž vymyká očekávání příjemce v situačním kontextu. Nadměrnost informací znamená vyšší kognitivní náročnost sdělení, ovšem pouze ve smyslu možností pro porozumění textu sdělení žáky, nikoliv jako podpůrný prostředek pro rozvoj jejich myšlení. V extenzivní promluvě lze identifikovat její funkci, která určuje její zařazení ke konkrétnímu žánru. Žánr je pojmenováním pro typ promluv, které mají shodné prvky vnitřní i vnější struktury a jsou identifikovatelné příjemcem promluvy na základě rozpoznání komunikační funkce žánru. Výzkum využívá kvalitativní metodologie. Cílem výzkumu je zjistit, jak fungují žánry extenzivních promluv učitele ve výukové komunikaci.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7678-051-4

  • Number of pages

    162

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Place of publication

    Zlín

  • UT code for WoS book