Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Automatické získávání modelů virtuální reality z reálných scén

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Akademie věd České republiky

  • Program

    Informační společnost (Národní program výzkumu)

  • Veřejná soutěž

    Informační společnost 1 (SAV02004-IS)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    1ET400750407

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Automatic Acquisition of Virtual Reality Models from Real World Scenes

  • Anotace anglicky

    The key objective of this assessment research project is to study and verify single methods required for a system which, could capture detailed virtual reality models from images of real world scenes automatically, without interaction with a human observer. The models need to contain 3D shapes as complex as those that we are familiar with from our everyday experience. Shape alone is not enough, because the real world has an infinite variety of colours and textures, which also need to be included in virtual worlds to have a satisfactory look and feel. The challenging features of the problem are scene segmentation, shape inference from segmented scenes, and BTF texture modelling. Each of them is a difficult pattern recognition or computer vision problemof its own.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    NV - Neprůmyslový výzkum (aplikovaný výzkum s výjimkou průmyslového)

  • CEP - hlavní obor

    BD - Teorie informace

  • CEP - vedlejší obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    10102 - Applied mathematics<br>10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)<br>20206 - Computer hardware and architecture

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    V projektu byly vyvinuty všechny dosud publikované matematické metody realistického modelování povrchů materiálů, metody neřízené segmentace statických i dynamických textur a hloubkových map, iluminační invarianty, virtuální model Veletržního paláce NG.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 7. 2004

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2008

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    21. 2. 2008

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP09-AV0-1E-U/02:3

  • Datum dodání záznamu

    4. 5. 2009

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 736 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 736 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč