Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
7E10050

Large Eddy and System Simulation to predict Cyclic Combustion Variability in gasoline engines

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    Podpora projektů sedmého rámcového programu Evropského společenství pro výzkum, technologický rozvoj a demonstrace (2007 až 2013) podle zákona č. 171/2007 Sb.

  • Veřejná soutěž

    FP7-SST-2008-RTD-1

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    RP - Spolufinancování programu EK

  • Číslo smlouvy

    1090/2011-321

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Large Eddy and System Simulation to predict Cyclic Combustion Variability in gasoline engines

  • Anotace anglicky

    The objective of LESSCCV is to exploit the recent possibilities of engine computational fluid dynamics (CFD) tools to fundamentally improve the understanding of cyclic combustion variability (CCV) in spark ignition (SI) engines and to provide adequate modeling. Multi-scale CFD tools, which are able to study in detail the sources of CCV, will be developed. These tools will be achieved by coupling 1D-CFD codes with 3D-CFD ones. The latter will apply innovative Large-Eddy Simulation (LES) technique, whichcan accurately reproduce the cycle resolved flow inside the combustion chamber. The resulting improved understanding of CCV in SI engines will be capitalized in the form of models able to reproduce the characteristics and effects of CCV in multi-cycle 1D-CFD simulations of operating points subjected to cyclic variability. Finally, improved industrial 1D-CFD codes will be applied in case studies aimed at demonstrating the benefits from a better prediction of CCV.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • CEP - vedlejší obor

    BJ - Termodynamika

  • CEP - další vedlejší obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    10305 - Fluids and plasma physics (including surface physics)<br>20301 - Mechanical engineering<br>20303 - Thermodynamics<br>20704 - Energy and fuels

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Hodnocení výsledků řešení ministerstvo neprovádí, neboť podmínkou podpory je, že uchazeč byl vybrán mezinárodním poskytovatelem v souladu s pravidly příslušného programu. Projekt je hodnocen až po jeho schválení mezinárodním poskytovatelem.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 12. 2010

  • Ukončení řešení

    30. 11. 2012

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    18. 4. 2012

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP13-MSM-7E-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2013

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 365 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 365 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč