Together Anywhere, Together Anytime - Enlarged European Union
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Podpora projektů sedmého rámcového programu Evropského společenství pro výzkum, technologický rozvoj a demonstrace (2007 až 2013) podle zákona č. 171/2007 Sb.
Veřejná soutěž
FP7-ICT-2007-1
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
RP - Spolufinancování programu EK
Číslo smlouvy
13595/2011 ? 321
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Together Anywhere, Together Anytime - Enlarged European Union
Anotace anglicky
TA2 (Together Anywhere, Together Anytime), pronounced "tattoo", aims at defining end-to-end systems for the development and delivery of new, creative forms of interactive, immersive, high quality media experiences for groups of users such as households and families. The overall vision of TA2 can be summarised as "making communications and engagement easier among groups of people separated in space and time". One of the key components of TA2 is a set of generic and reliable audio, video, and multimodalities integration and recognition tools. This includes automatic extraction of cues from raw data streams. The running TA2 project stresses low-level "instantaneous" cues; it does not deal with semantic-aware integration of contextual information which could significantly improve the quality of cues. The proposed TA2 project extension focuses on the medium-level (context-aware) cues taking into account not only low-level analysis outputs but also contextual information, e.g., about the activated scenario.The created semantic cues will be used by the TA2 system to orchestrate (i.e. frame, crop and represent) the audio-visual elements of the interaction between people. The addition of BUT to the consortium will allow the semantic relevance of the metadataextracted from the analysis to be interpreted within the particular contexts described in the project. This will make the subsequent orchestration of the video more effective and more efficient and hence improve the end-user experience. The extension will enable building better applications that help families to interact easily and openly through games, through improved semi automatic production and publication of user generated content, and through enhanced ambient connectedness between families.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JC - Počítačový hardware a software
CEP - vedlejší obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
CEP - další vedlejší obor
IN - Informatika
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)<br>20204 - Robotics and automatic control<br>20205 - Automation and control systems<br>20206 - Computer hardware and architecture
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hodnocení výsledků řešení ministerstvo neprovádí, neboť podmínkou podpory je, že uchazeč byl vybrán mezinárodním poskytovatelem v souladu s pravidly příslušného programu. Projekt je hodnocen až po jeho schválení mezinárodním poskytovatelem.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2011
Ukončení řešení
31. 12. 2011
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
22. 7. 2011
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP12-MSM-7E-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 7. 2012
Finance
Celkové uznané náklady
2 035 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 035 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč