Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
7E11025

Dynamics in Aircraft Engineering Design and Analysis for Light Optimized Structures

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    Podpora projektů sedmého rámcového programu Evropského společenství pro výzkum, technologický rozvoj a demonstrace (2007 až 2013) podle zákona č. 171/2007 Sb.

  • Veřejná soutěž

    FP7-AAT-2010-RTD-1

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    RP - Spolufinancování programu EK

  • Číslo smlouvy

    13595/2011 ? 321

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Dynamics in Aircraft Engineering Design and Analysis for Light Optimized Structures

  • Anotace anglicky

    Today?s design and certification procedures of aircrafts are mainly based on conservative static loading which leads to additional weight and, potentially, to a structurally unsafe aircraft. The overall objective of the DAEDALOS project is to develop methods and procedures to determine dynamical loads considering the effects of dynamic buckling, material damping and mechanical hysteresis during aircraft service. Use of advanced analysis and design principles from DAEDALOS will partly remove the uncertainty and the conservatism of today?s design and certification procedures. DAEDALOS work will hence form the basis for improved common design practices by: 1. Determining accurate dynamic load spectra to be used for structural sizing. 2. Reducing the addedweight of aircraft structural components due to conservative design in compliance with quasi-static loads by using more realistic equivalent dynamic loads. This goal will be achieved through improved introduction of the structure damping capacity and detailed analysis. 3. Increasing structural safety using more realistic loading scenarios. 4. Establishing new procedures for the definition of loads to be used during aircraft design and certification by authorities.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20304 - Aerospace engineering

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Hodnocení výsledků řešení ministerstvo neprovádí, neboť podmínkou podpory je, že uchazeč byl vybrán mezinárodním poskytovatelem v souladu s pravidly příslušného programu. Projekt je hodnocen až po jeho schválení mezinárodním poskytovatelem.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2011

  • Ukončení řešení

    31. 10. 2013

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    27. 3. 2013

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP14-MSM-7E-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    30. 6. 2014

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 302 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 302 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč