Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
7E13059

CreAting NonconventionAl Laminates

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    Podpora projektů sedmého rámcového programu Evropského společenství pro výzkum, technologický rozvoj a demonstrace (2007 až 2013) podle zákona č. 171/2007 Sb.

  • Veřejná soutěž

    FP7-AAT-2012-RTD-1

  • Hlavní účastníci

    Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s.

  • Druh soutěže

    RP - Spolufinancování programu EK

  • Číslo smlouvy

    MSMT-42111/2013

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    CreAting NonconventionAl Laminates

  • Anotace anglicky

    The purpose of the CANAL project is to develop new Non-Conventional Laminate (NCL) configurations using Dry Fibre Placement (DFP) and the establishment of engineering tools to ensure implementation of the technology in the aerospace industry and other industries, such as automotive that can benefit from rapid and cost effective production of complex shaped and high-performance composite parts. Whereas up to now composite laminates usually consist of only 90, 0 and +/-45 degree layers, the development ofAutomated Fibre Placement technology has opened possibilities to divert from this limiting step in design and manufacturing. Currently, no non-conventional laminates are known to be implemented in the industry, though research has shown promising results in virtual analysis and coupon testing. Variable stiffness laminates with curved fibre paths show an increase in buckling loads, as well as tailoring of natural frequencies for both panels and cylinders. Straight-fibre laminates with dispersed fibre angles show a promise for improved damage tolerance. A so-called AP-PLY multidirectional weave pattern can improve damage tolerance for any stacking sequence. Whereas for large aircraft manufacturers like Airbus and Boeing it almost seems default to use composites and a high level of automated fabrication with e.g. AFP, it is also lucrative for the small aircraft industry and the transport industry in general. Both weight and cost reduction can be achieved using automated composite manufacturing like AFP.Further material cost reduction are achieved through use of dry fibres instead of more costly prepregs, in combination with Liquid Composite Moulding instead of costly autoclave curing. The reduction in weight and cost supported by novel non-conventional design and dry fibre placement and LCM manufacturing technique will further facilitate and speed up the introduction of composite lightweight structures in aerospace and other transport industries.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20304 - Aerospace engineering

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Hodnocení výsledků řešení ministerstvo neprovádí, neboť podmínkou podpory je, že uchazeč byl vybrán mezinárodním poskytovatelem v souladu s pravidly příslušného programu. Projekt je hodnocen až po jeho schválení mezinárodním poskytovatelem.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 9. 2013

  • Ukončení řešení

    31. 8. 2016

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    26. 2. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP17-MSM-7E-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    20. 6. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 137 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 137 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč