Identifying barriers in promoting the European Standards and Guidelines for Quality Assurance at institutional level and making recommendations as to how these might be addressed
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Podpora projektů sedmého rámcového programu Evropského společenství pro výzkum, technologický rozvoj a demonstrace (2007 až 2013) podle zákona č. 171/2007 Sb.
Veřejná soutěž
2009/S 99-142918
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
RP - Spolufinancování programu EK
Číslo smlouvy
13595/2011 ? 321
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Identifying barriers in promoting the European Standards and Guidelines for Quality Assurance at institutional level and making recommendations as to how these might be addressed
Anotace anglicky
Assuring quality of teaching and learning activities is the quintessential task that higher education institutions (HEIs) must face in an increasingly competitive national and international environment. Adoption of the Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG) in 2005 has added new momentum to research in the quality assurance policy domain. So far, the corresponding research has centred on national (quality assurance agencies), not institutional level, and lacked the outreach to secondary education as well as the theoretical base. The project aims to fill in this gap in theoretical and empirical knowledge by: (i) identifying barriers to the ESG implementation at institutional level (i.e. ESG Part 1) andgiving relevant recommendations for the ESG Part 1 modification; (ii) identifying the extent to which the ESG Part 1 implementation impacts on the interrelationship between the secondary and higher education sector. The fulfilment of the aims is to be based on the theory of the implementation deficit and will be done by the research on a sample of 28 HEIs in 7 European countries (CZ, GB, LV, PT, PL, SK, NL) and the following comparative analysis. Four kinds of outputs will be produced during the project execution: a. 28 institutional case studies (national languages plus English); b. 8 comparative analyses including the impact of the ESG Part 1on secondary education (English); c. 1 book summarizing the project outcomes (English); d. 1 final synthesisreport including the relevant recommendations (English). These project outputs will aid in informed policy-making in the quality assurance domain, with respect to facilitation of the implementation of the ESG Part 1 in particular, i.e. ENQA (and partners), management of HEIs, chairs of secondary schools, ministries of education, interested higher education research community.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hodnocení výsledků řešení ministerstvo neprovádí, neboť podmínkou podpory je, že uchazeč byl vybrán mezinárodním poskytovatelem v souladu s pravidly příslušného programu. Projekt je hodnocen až po jeho schválení mezinárodním poskytovatelem.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2011
Ukončení řešení
31. 12. 2013
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
27. 3. 2013
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP14-MSM-7E-U/01:1
Datum dodání záznamu
30. 6. 2014
Finance
Celkové uznané náklady
1 611 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 611 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč