Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
9A25010

Leading edge Semiconductor, Integration, and Control System Technologies for highly compact and smart eDrive Components towards more sustainable Power Electronics 5.0

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    Společný podnik pro klíčové digitální technologie (KDT JU)

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta elektrotechnická

  • Druh soutěže

    M2 - Mezinárodní spolupráce

  • Číslo smlouvy

    MSMT-20862/2025-4/10

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Leading edge Semiconductor, Integration, and Control System Technologies for highly compact and smart eDrive Components towards more sustainable Power Electronics 5.0

  • Anotace anglicky

    HiPower 5.0 overall objective is to exploit new wide bandgap semiconductor (WBG) materials, innovative topologies, and digital tools to boost the performance and operational limits of power electronics systems in automotive and maritime mobility domains. Thereby the environmental aspects of the power electronic systems will be especially considered: 1) To develop highly integrated eDrive components using leading edge wide bandgap semiconductors and power electronics integration technologies, considering a resource-efficient and reliable design for next generation sustainable mobility solutions in the automotive and maritime domain; 2) To reduce energy losses within electrical drivetrains by up to 50 % and, thus, increase with the help of latest WBG devices the efficiency of eDrive components beyond 99 %; 3) To increase the power density (kW/l) by up to 100 % compared to state-of-the-art automotive and marine eDrive components. This will lead to a volume reduction of up to 50 % compared to today's solutions with corresponding direct impact on electronic waste; 4) To overcome reliability-related concerns in WBG-based power electronics systems through advanced device testing, power electronics components selection considering reliability, active thermal control, and stress-based compact lifetime models. HiPower 5.0 endeavours to extend the lifetime by up to 20 %; 5) To leverage digital technologies, such s modelling, simulation, and data analytics, to develop, optimise, and monitor the next generation of WBG-based eDrive components, whit a focus on performance, energy efficiency, sustainability and cost-effectiveness.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20205 - Automation and control systems

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20104 - Transport engineering

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika<br>JB - Senzory, čidla, měření a regulace<br>JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace<br>JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 7. 2025

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2028

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-MSM-9A-R

  • Datum dodání záznamu

    30. 9. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    12 557 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    8 163 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    4 395 tis. Kč