Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
CK02000106

Laserový senzor pro autonomní jízdu nákladních vozů

Cíle projektu

Cílem projektu je vyzkoumat a vyvinout inovativní laserový senzor ScaLa NFL pro autonomní jízdu nákladních vozů. Senzor bude vyvinut dle vývojových a bezpečnostních standardů automobilového průmyslu (ASIL, A-SPICE). Výzkum a vývoj obsáhne oblasti laserové optiky, mechanického návrhu, HW a SW aspektů, automatizace a řízení, strojového učení, zpracování signálu, validace a testování. Zároveň budou zkoumány a vyvinuty čtyři funkce autonomní jízdy podporující senzor ScaLa NFL. Tyto funkce jsou autonomní jízda v dopravní zácpě, automatický bezpečný rozjezd nákladního vozu, funkce bezpečného přejezdu mezi jízdními pruhy a funkce bezpečného odbočení. Tyto funkce budou využívat nejenom data z nového senzoru ScaLa NFL, ale půjde o fúzi dat z více senzorů (radar, kamera).

Klíčová slova

AutomotiveAutonomous DrivingAutonomous TruckAdvanced Driver Assistance SystemsDriving TestsDriving SafetyFlashing LiDARHardwareLaserMachine LearningOpticsOptoelectronicsSensor FusionSoftwareTestingValidation

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

  • Veřejná soutěž

    2.VS DOPRAVA 2020+ (STA02021CK020)

  • Hlavní účastníci

    Valeo Detection Systems s.r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    CK02000106 - Dodatek 1 ke smlouvě

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Laser sensor for autonomous driving of trucks

  • Anotace anglicky

    The aim of the project is to research and develop an innovative laser sensor ScaLa NFL for autonomous driving of trucks. The sensor will be developed according to the automotive development and safety standards (ASIL, A-SPICE). The research and development will cover the fields of laser optics, mechanical design, HW and SW aspects, automation and control, machine learning, signal processing, validation and testing. Four autonomous driving functions will be researched and developed to support the ScaLa NFL sensor. These functions are the autonomous driving in traffic jam, automated safe moving off the truck, safe lane change maneuver and safe turn maneuver. These functions will not only rely on the ScaLa NFL data, but we utilize sensor fusion estimates coming from other onboard sensors.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20205 - Automation and control systems

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
    BC - Teorie a systémy řízení
    BD - Teorie informace
    IN - Informatika
    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
    JB - Senzory, čidla, měření a regulace
    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2021

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2023

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-TA0-CK-U

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    25 961 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    16 198 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    12 150 tis. Kč

Uznané náklady

25 961 tis. Kč

Statní podpora

16 198 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Electrical and electronic engineering

Doba řešení

01. 01. 2021 - 31. 12. 2023