Prediktivní údržba kolejové dopravní cesty
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+
Veřejná soutěž
2.VS DOPRAVA 2020+ (STA02021CK020)
Hlavní účastníci
Univerzita Pardubice / Dopravní fakulta Jana Pernera
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CK02000177 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Predictive maintenance of the rail traffic routes
Anotace anglicky
The aim of the project is the development of new technology for predictive track maintenance, which will lead to a significant extension of the life cycle of such treated sections of the track. A new procedure for the creation of functional surfaces of rails and switch elements for the most stressed sections of the line will be designed and verified in real conditions of operating load. The application mode will be based on a continuous analysis of the development of the wear of track sections. Increasing safety against sudden rail failure at high load speeds, even in connection with the requirements for the construction of high-speed lines. The solution is based on the implementation of advanced methods for the creation of functional-gradient materials specific to contact fatigue.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20301 - Mechanical engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
20501 - Materials engineering
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
JG - Hutnictví, kovové materiály<br>JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení<br>JP - Průmyslové procesy a zpracování<br>JR - Ostatní strojírenství<br>JT - Pohon, motory a paliva
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Byly dosaženy cíle projektu, jeho řešení přispělo k cíli programu novými a originálními výsledky vhodnými k okamžité realizaci v kolejové dopravě. Dosažené výsledky v podobě schválené metodiky, zapsání užitného vzoru, podání přihlášky patentu a zejména ověření vyvinuté technologie tvorby funkčně-gradientních vrstev kontaktních ploch kolejnic, která významným způsobem může přispět k prodloužení jejich životnosti, snížení počtu jejich nebezpečných závad a tím i zvýšení bezpečnosti železničního i tramvajového provozu a zavedení efektivní preventivní údržby se současnými ekonomickými přínosy, lze oprávněně hodnotit jako vynikající. Oponentní komise tedy konstatovala, že projekt uspěl s vynikajícími výsledky.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2021
Ukončení řešení
30. 9. 2024
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2024
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-CK-U
Datum dodání záznamu
20. 6. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
26 110 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
20 483 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
5 678 tis. Kč