Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
CK03000076

Využití virtuálních kolejí pro zvýšení bezpečnosti, spolehlivosti a efektivity autonomních vozidel

Cíle projektu

Cílem projektu je: a) vyvinout nátěrovou hmotu plnící roli virtuální koleje a použitelnou pro potřeby navigace autonomního vozidla v městském prostředí, b) realizovat výzkum zaměřený na bezpečnost, spolehlivost, funkčnost, odolnost a efektivitu systému autonomních vozidel využívajících virtuální koleje, c) vyvinout senzorický systém uzpůsobený k detekci virtuálních kolejí . d) vyvinout řídící a lokalizační systém, který bude vozidlo bezpečně udržovat v ose definované virtuální kolejí. e) definovat technické požadavky na systém umožňující vytvoření virtuální soupravy dvou vozidel (platooning).

Klíčová slova

autonomous vehicleguided vehicleroad marking

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

  • Veřejná soutěž

    3.VS DOPRAVA 2020+ (STA02022CK030)

  • Hlavní účastníci

    Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    CK03000076 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Use of virtual tracks to increase the safety, reliability and efficiency of autonomous vehicles

  • Anotace anglicky

    The objective of the project is: a) to develop a paint that might be used as a virtual rail for the guidance of autonomous vehicles in urban environment, b) to conduct a reseach focused on safety, reliability, funcionality, resiliency, and effectivity of virtual rails for autonomous vehicles, c) develop a sensor system adapted to detect virtual tracks. d) develop a control and location system that will safely maintain the vehicle in virtual track direction. e) Define the technical requirements and architecture for a system enabling vehicles platooning (virtual tram).

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    20501 - Materials engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20205 - Automation and control systems

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AN - Psychologie
    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
    JG - Hutnictví, kovové materiály
    JP - Průmyslové procesy a zpracování

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 2. 2022

  • Ukončení řešení

    31. 5. 2025

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2024

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-CK-R

  • Datum dodání záznamu

    20. 2. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    28 531 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    18 284 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    10 495 tis. Kč

Uznané náklady

28 531 tis. Kč

Statní podpora

18 284 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Materials engineering

Doba řešení

01. 02. 2022 - 31. 05. 2025