Wayside diagnostika pojezdu kolejových vozidel
Cíle projektu
Poruchy v pojezdu kolejových vozidel, které se projevují pouze při jízdě vozidla, způsobují dynamické zatížení tratě a vytváří hlukovou zátěž. Jejich odhalení není jednoduché, jelikož stav vozidel se kontroluje běžně u stojícího vozidla. Cílem je vyvinout diagnostický systém, který zahrnuje měření, přenos, archivaci, kvantifikaci a vizualizaci výsledků diagnostiky jedoucích kolejových vozidel pomocí zařízení na trati. Systém bude vybrané poruchy nejen detekovat a lokalizovat, ale i predikovat. K tomu bude vyvinut hardware pro sběr dat splňující požadavky dané na zařízení v provozu. Ověření funkčnosti zařízení a sběru dat proběhne již během projektu a bude dále využito pro vývoj a ladění expertního systému pro diagnostiku pojezdů vozidel.
Klíčová slova
wayside train monitoring systemvehicle diagnosticvibrationrunning gear
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+
Veřejná soutěž
2.VS DOPRAVA 2020+ (STA02021CK020)
Hlavní účastníci
Univerzita Pardubice / Dopravní fakulta Jana Pernera
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CK02000218 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Wayside diagnostic of railway vehicles running gear
Anotace anglicky
Failures of rail vehicles, which appear during vehicle running, cause a track dynamic and noise loading. Detection of the failures is not easy because a vehicle state is usually monitored stationary. A development of a diagnostic system, which contains measurement, transmission, quantification and visualisation of diagnostic results of running rail vehicles by a device situated on a track, is the aim. The system detects and locates selected failures including their prediction. For this purpose a hardware, which meets operational requirements, will be developed to a data collection. Verification of the functionality of the device and data collection will take place during the project and will be used for the development and debugging of an expert system for the diagnostics of running gears.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20205 - Automation and control systems
OECD FORD - další vedlejší obor
20201 - Electrical and electronic engineering
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2021
Ukončení řešení
30. 6. 2024
Poslední stav řešení
K - Končící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-CK-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
5 754 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 598 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
2 198 tis. Kč
Uznané náklady
5 754 tis. Kč
Statní podpora
3 598 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Transport engineering
Doba řešení
01. 01. 2021 - 30. 06. 2024