Zvýšení bezpečnosti trakčních baterií v dopravě
Cíle projektu
Cílem projektu je konstrukce sestavy trakční baterie vhodná pro veřejnou hromadnou dopravu s důrazem na zvýšenou bezpečnost během provozního cyklu. Tento cíl naplňuje vyvíjený kapalinový chladicí systém se samozhášecí funkcí a systém včasného varování při poruše. Dalším cílem projektu je zvýšení efektivity návrhu sestavy trakčních baterií pomocí numerických simulací a zlepšení bezpečnosti procesu zkoušení bateriových systémů. Postup návrhu baterie ověřený v rámci projektu pomocí kombinace numerických fyzikálních simulací, empirických zkušeností i reálných experimentů bude využíván při aplikaci bateriových sestav do vozidel zákazníků. Návrh je založen na zvýšeném využití numerických simulací, metod funkční bezpečnosti a ověřování prototypů pomocí co nejmenšího počtu fyzických zkoušek.
Klíčová slova
traction batterysafetyliquid coolingfault detectionCFDmultiphysics simulationnumerical analysisfunctional safetyhomologation
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+
Veřejná soutěž
STA02023CK040
Hlavní účastníci
České vysoké učení technické v Praze / Univerzitní centrum energeticky efektivních budov
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CK04000097 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Increasing the safety of traction batteries for transport
Anotace anglicky
The project aims at increased operational safety in traction batteries for public transport and heavy-duty vehicles. In particular, we are developing a battery set with an early failure warning system and a liquid cooling system with a self-extinguishing function. Another project's goal lies in an increased design effectivity of the traction batteries. By employing extensive numerical analysis, the project aims at lowering the number of failed mechanical integrity tests in the homologation process. The safety of the homologation process by the testing authority is also considered and enhanced.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20205 - Automation and control systems
OECD FORD - další vedlejší obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
BC - Teorie a systémy řízení
BD - Teorie informace
IN - Informatika
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2023
Ukončení řešení
31. 12. 2026
Poslední stav řešení
B - Běžící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2024
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-CK-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
30 688 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
22 706 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
7 985 tis. Kč
Uznané náklady
30 688 tis. Kč
Statní podpora
22 706 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Transport engineering
Doba řešení
01. 01. 2023 - 31. 12. 2026