Kontrola kvality a rozměrových tolerancí při stavbě pohledových i strukturálních skupin karoserií, kabin a podvozkových částí založená na metodách numerické simulace – virtuální továrna
Cíle projektu
Cílem projektu je přispět ke všeobecnému zvýšení konkurenceschopnosti participujících subjektů a vypracovat vhodné metodiky zaměřené na využívaní numerických simulací technologií výrobních procesů a tím umožnit optimalizaci reálných výrobních postupů, snižování výrobních nákladů a přispět tak ke všeobecnému zvýšení konkurenceschopnosti průmyslových subjektů. Mezi hlavní rysy předkládaného projektu lze zařadit vytvoření komplexního numerického modelu virtuálního dvojčete pro oblast řešení procesu výroby sestav samonosných karoserií, kabin, ale i podvozkových částí a jejich hlavních podsestav a skupin (např. sestavy dveří, střechy atd.), tzn. vývoj metodiky řešení a její validace, včetně zafixování metodik numerických simulací procesů nýtování, lepení a vytvrzování karoserií.
Klíčová slova
assembly processrivetingadhesive bondingweldingstampingbody in whiteheat curingautomotive
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
TREND
Veřejná soutěž
TREND 3 (STA02020FW030)
Hlavní účastníci
MECAS ESI s.r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
FW03010197 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Virtual control of quality and size tolerance of the construction for structural groups of bodies, cabins and chassis parts based on numerical simulation methods - virtual factory
Anotace anglicky
The aim of the project is to contribute to the general increase of competitiveness of participating parties. There should be developed new methodologies for using of virtual numerical simulation of manufacturing processes as assembly process. Implementation of validated methodologies of numerical simulation of assembly process including processes as riveting, adhesive bonding and heat curing enable optimisation of real manufacturing and reduction of production costs and thus contribute to general increase of competitiveness of industrial companies. The main features of the presented project is creation of numerical model as the virtual twin for the solution of the production process of self-supporting body in white assemblies, cabs, also chassis and their main subassemblies.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20302 - Applied mechanics
OECD FORD - další vedlejší obor
20501 - Materials engineering
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)GB - Zemědělské stroje a stavby
JG - Hutnictví, kovové materiály
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
JP - Průmyslové procesy a zpracování
JQ - Strojní zařízení a nástroje
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2021
Ukončení řešení
31. 12. 2024
Poslední stav řešení
K - Končící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-FW-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
16 248 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
10 566 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
5 682 tis. Kč
Uznané náklady
16 248 tis. Kč
Statní podpora
10 566 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Transport engineering
Doba řešení
01. 01. 2021 - 31. 12. 2024