Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
CL01000181

Modulární systém pro monitorování kvality a rekalibrace městských dopravních modelů s využitím umělé inteligence

Cíle projektu

Cílem je prostřednictvím aktivit průmyslového výzkumu a experimentálního vývoje zvýšit přesnost a aktuálnost makroskopického čtyřstupňového unimodálního dopravního modelu se stochastickým přidělováním dopravy na síť. Výstupem bude modulární SW nástroj pro monitorování kvality a následnou rekalibraci dopravních modelů na základě aktuálních dat a s modulem pro krátkodobé predikce v městské silniční dopravě. Řešení je postaveno na využití nástrojů umělé inteligence a vyhodnocování velkých dat pro oblast dopravního modelování. SW nástroj bude v projektu testován a validován ve spolupráci s externím aplikačním garantem. Inovativní řešení přinese municipalitám a dalším subjektům zapojeným do dopravního plánování významně vylepšené dopravní modely pro plánování dopravy a řízení městských systémů.

Klíčová slova

Traffic ModellingTraffic ForecastingMachine LearningArtificial IntelligenceNeural NetworksDigital TwinBig DataExploratory analysis

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030

  • Veřejná soutěž

    STA02024CL010

  • Hlavní účastníci

    Amitia s.r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    CL01000181 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Modular System for Quality Monitoring and Recalibration of Traffic Models using Artificial Intelligence

  • Anotace anglicky

    The project goal is to increase the accuracy and timeliness of the macroscopic four-stage unimodal traffic model with stochastic network allocation through industrial research and experimental development activities. The output is a modular SW tool for quality monitoring and subsequent recalibration of traffic models based on current data and with a module for short-term predictions in urban road transport. The solution is based on artificial intelligence tools and the evaluation of big data. The SW tool will be tested and validated in cooperation with an external application guarantor. The innovative solution will bring to municipalities and other entities involved in transport planning significantly improved SW tool for transport planning and management of urban systems.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    10508 - Physical geography

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
    BC - Teorie a systémy řízení
    BD - Teorie informace
    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
    IN - Informatika
    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2024

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2026

  • Poslední stav řešení

    B - Běžící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2024

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-CL-R

  • Datum dodání záznamu

    20. 2. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    23 107 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    17 882 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    5 336 tis. Kč