Modulární systém pro monitorování kvality a rekalibrace městských dopravních modelů s využitím umělé inteligence
Cíle projektu
Cílem je prostřednictvím aktivit průmyslového výzkumu a experimentálního vývoje zvýšit přesnost a aktuálnost makroskopického čtyřstupňového unimodálního dopravního modelu se stochastickým přidělováním dopravy na síť. Výstupem bude modulární SW nástroj pro monitorování kvality a následnou rekalibraci dopravních modelů na základě aktuálních dat a s modulem pro krátkodobé predikce v městské silniční dopravě. Řešení je postaveno na využití nástrojů umělé inteligence a vyhodnocování velkých dat pro oblast dopravního modelování. SW nástroj bude v projektu testován a validován ve spolupráci s externím aplikačním garantem. Inovativní řešení přinese municipalitám a dalším subjektům zapojeným do dopravního plánování významně vylepšené dopravní modely pro plánování dopravy a řízení městských systémů.
Klíčová slova
Traffic ModellingTraffic ForecastingMachine LearningArtificial IntelligenceNeural NetworksDigital TwinBig DataExploratory analysis
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030
Veřejná soutěž
STA02024CL010
Hlavní účastníci
Amitia s.r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CL01000181 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Modular System for Quality Monitoring and Recalibration of Traffic Models using Artificial Intelligence
Anotace anglicky
The project goal is to increase the accuracy and timeliness of the macroscopic four-stage unimodal traffic model with stochastic network allocation through industrial research and experimental development activities. The output is a modular SW tool for quality monitoring and subsequent recalibration of traffic models based on current data and with a module for short-term predictions in urban road transport. The solution is based on artificial intelligence tools and the evaluation of big data. The SW tool will be tested and validated in cooperation with an external application guarantor. The innovative solution will bring to municipalities and other entities involved in transport planning significantly improved SW tool for transport planning and management of urban systems.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
10508 - Physical geography
OECD FORD - další vedlejší obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
BC - Teorie a systémy řízení
BD - Teorie informace
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
IN - Informatika
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2024
Ukončení řešení
30. 6. 2026
Poslední stav řešení
B - Běžící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2024
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-CL-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
23 107 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
17 882 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
5 336 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
23 107 tis. Kč
Statní podpora
17 882 tis. Kč
77%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Transport engineering
Doba řešení
01. 01. 2024 - 30. 06. 2026