Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
CL01000275

Smart Depo: Prostředek pro vyhodnocování důvěryhodnosti AI algoritmů využitelných k autonomnímu řízení tramvají

Cíle projektu

Cílem projektu je navrhnout a v reálném prostředí otestovat metody pro analýzu bezpečnostně kritických funkcí AI-algoritmů pro lokalizaci a detekci překážek využitelných při autonomním řízení tramvaje. Během projektu vznikne interní metodika (design rules) popisující jakým způsobem a za jakých podmínek lze tyto algoritmy využít, jak stanovit či zajistit jejich spolehlivost a bezpečnost a jakým způsobem je testovat. Výzkum a vývoj spojený s řešením projektu je nezbytný pro budoucí nasazení autonomních vozidel v městské hromadné dopravě. Součástí projektu je také návrh řešení, jeho implementace a testování v rámci vývojového projektu Škoda Group na digitalizaci tramvajového depa (Smart depo). Na základě Letter-of-Intent se počítá s pilotním otestováním navrženého řešení v depu v Tampere.

Klíčová slova

Machine LearningAIAutonomous DrivingSafetyReliabilityTramDepoSIL

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030

  • Veřejná soutěž

    STA02024CL010

  • Hlavní účastníci

    ŠKODA DIGITAL s.r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    CL01000275 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Smart Depot: An evaluation ground for the confidence of AI algorithms usable for autonomous control of trams

  • Anotace anglicky

    The goal of the project is to design and test in a real environment methods for the analysis of AIbased safety-critical functions for localization and obstacle detection used in autonomous tram control. The project will develop an internal methodology (design rules) describing how and under what conditions these algorithms can be used, how to determine or ensure their reliability and safety, and how to test them. The research and development associated with the project is essential for the future deployment of autonomous vehicles in urban public transport. The project also includes the design of the solution, its implementation and testing in the framework of the Škoda Group's development project on the digitalisation of the tram depot. Based on LoI it covers solution testing in Tampere.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20205 - Automation and control systems

  • OECD FORD - vedlejší obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20104 - Transport engineering

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
    BC - Teorie a systémy řízení
    BD - Teorie informace
    IN - Informatika
    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2024

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2026

  • Poslední stav řešení

    B - Běžící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2024

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-CL-R

  • Datum dodání záznamu

    20. 2. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    13 233 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    9 795 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    4 491 tis. Kč

Uznané náklady

13 233 tis. Kč

Statní podpora

9 795 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Automation and control systems

Doba řešení

01. 01. 2024 - 30. 06. 2026