Smart Depo: Prostředek pro vyhodnocování důvěryhodnosti AI algoritmů využitelných k autonomnímu řízení tramvají
Cíle projektu
Cílem projektu je navrhnout a v reálném prostředí otestovat metody pro analýzu bezpečnostně kritických funkcí AI-algoritmů pro lokalizaci a detekci překážek využitelných při autonomním řízení tramvaje. Během projektu vznikne interní metodika (design rules) popisující jakým způsobem a za jakých podmínek lze tyto algoritmy využít, jak stanovit či zajistit jejich spolehlivost a bezpečnost a jakým způsobem je testovat. Výzkum a vývoj spojený s řešením projektu je nezbytný pro budoucí nasazení autonomních vozidel v městské hromadné dopravě. Součástí projektu je také návrh řešení, jeho implementace a testování v rámci vývojového projektu Škoda Group na digitalizaci tramvajového depa (Smart depo). Na základě Letter-of-Intent se počítá s pilotním otestováním navrženého řešení v depu v Tampere.
Klíčová slova
Machine LearningAIAutonomous DrivingSafetyReliabilityTramDepoSIL
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030
Veřejná soutěž
STA02024CL010
Hlavní účastníci
ŠKODA DIGITAL s.r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CL01000275 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Smart Depot: An evaluation ground for the confidence of AI algorithms usable for autonomous control of trams
Anotace anglicky
The goal of the project is to design and test in a real environment methods for the analysis of AIbased safety-critical functions for localization and obstacle detection used in autonomous tram control. The project will develop an internal methodology (design rules) describing how and under what conditions these algorithms can be used, how to determine or ensure their reliability and safety, and how to test them. The research and development associated with the project is essential for the future deployment of autonomous vehicles in urban public transport. The project also includes the design of the solution, its implementation and testing in the framework of the Škoda Group's development project on the digitalisation of the tram depot. Based on LoI it covers solution testing in Tampere.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20205 - Automation and control systems
OECD FORD - vedlejší obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - další vedlejší obor
20104 - Transport engineering
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
BC - Teorie a systémy řízení
BD - Teorie informace
IN - Informatika
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2024
Ukončení řešení
30. 6. 2026
Poslední stav řešení
B - Běžící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2024
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-CL-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
13 233 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
9 795 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
4 491 tis. Kč
Uznané náklady
13 233 tis. Kč
Statní podpora
9 795 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Automation and control systems
Doba řešení
01. 01. 2024 - 30. 06. 2026