Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
CL02000125

Pokročilá diagnostika pohyblivých částí železničních výhybek

Cíle projektu

V současné době se čím dál častěji začínají používat železniční výhybky se srdcovkami s pohyblivým hrotem (PHS). V případě vysokorychlostních tratích (VRT) bude tato konstrukce jediná možná. Zároveň bude žádoucí omezit vstup osob do VRT za provozu, a to i pro zaměstnance provádějící údržbu a kontrolu. Cílem projektu je proto vyvinout zařízení pro autonomní komplexní diagnostiku výhybek se srdcovkami PHS. Diagnostický systém a jeho části budou instalovány do oblasti srdcovky i výměny a budou autonomně diagnostikovat provozní stav důležitých pohyblivých dílů a přilehlých oblastí. Zařízení bude založeno na bázi snímání dynamické odezvy. Bude zřízena databáze, navržen systém autonomního sběru a přenosu dat a vyvinut hodnoticí SW na bázi strojového učení včetně rozhraní pro uživatele.

Klíčová slova

Switches and CrossingsCrossings with Movable PartsSensing systemDiagnosticsPredictive maintenance

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030

  • Veřejná soutěž

    STA02025CL020

  • Hlavní účastníci

    DT - Výhybkárna a strojírna, a.s.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    CL02000125 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Advanced Diagnostics of Railway Turnout Movable Parts

  • Anotace anglicky

    Railway turnouts with moveable crossings are becoming more common. In the case of high-speed lines, this design will be the only one possible. It will be also desirable to restrict the access to the HSL during operation, including for staff carrying out maintenance and inspection activities. The aim of the project is therefore to develop an autonomous device for comprehensive diagnostics of movable parts. The autonomous diagnostic system will be installed in the crossing area and applied to switch area and will diagnose the operational condition. The equipment will be based on dynamic response sensing. An autonomous data acquisition and transmission system will be designed and implemented, and machine learning-based evaluation software including a user interface will be developed.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20705 - Remote sensing

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20302 - Applied mechanics

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    GB - Zemědělské stroje a stavby
    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
    JP - Průmyslové procesy a zpracování
    JQ - Strojní zařízení a nástroje

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2025

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2027

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-CL-R

  • Datum dodání záznamu

    17. 1. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    19 697 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    13 120 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    6 577 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

19 697 tis. Kč

Statní podpora

13 120 tis. Kč

66%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Transport engineering

Doba řešení

01. 01. 2025 - 31. 12. 2027