Pokročilá diagnostika pohyblivých částí železničních výhybek
Cíle projektu
V současné době se čím dál častěji začínají používat železniční výhybky se srdcovkami s pohyblivým hrotem (PHS). V případě vysokorychlostních tratích (VRT) bude tato konstrukce jediná možná. Zároveň bude žádoucí omezit vstup osob do VRT za provozu, a to i pro zaměstnance provádějící údržbu a kontrolu. Cílem projektu je proto vyvinout zařízení pro autonomní komplexní diagnostiku výhybek se srdcovkami PHS. Diagnostický systém a jeho části budou instalovány do oblasti srdcovky i výměny a budou autonomně diagnostikovat provozní stav důležitých pohyblivých dílů a přilehlých oblastí. Zařízení bude založeno na bázi snímání dynamické odezvy. Bude zřízena databáze, navržen systém autonomního sběru a přenosu dat a vyvinut hodnoticí SW na bázi strojového učení včetně rozhraní pro uživatele.
Klíčová slova
Switches and CrossingsCrossings with Movable PartsSensing systemDiagnosticsPredictive maintenance
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030
Veřejná soutěž
STA02025CL020
Hlavní účastníci
DT - Výhybkárna a strojírna, a.s.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CL02000125 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Advanced Diagnostics of Railway Turnout Movable Parts
Anotace anglicky
Railway turnouts with moveable crossings are becoming more common. In the case of high-speed lines, this design will be the only one possible. It will be also desirable to restrict the access to the HSL during operation, including for staff carrying out maintenance and inspection activities. The aim of the project is therefore to develop an autonomous device for comprehensive diagnostics of movable parts. The autonomous diagnostic system will be installed in the crossing area and applied to switch area and will diagnose the operational condition. The equipment will be based on dynamic response sensing. An autonomous data acquisition and transmission system will be designed and implemented, and machine learning-based evaluation software including a user interface will be developed.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20705 - Remote sensing
OECD FORD - další vedlejší obor
20302 - Applied mechanics
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)GB - Zemědělské stroje a stavby
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
JP - Průmyslové procesy a zpracování
JQ - Strojní zařízení a nástroje
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2025
Ukončení řešení
31. 12. 2027
Poslední stav řešení
Z - Začínající víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-CL-R
Datum dodání záznamu
17. 1. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
19 697 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
13 120 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
6 577 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
19 697 tis. Kč
Statní podpora
13 120 tis. Kč
66%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Transport engineering
Doba řešení
01. 01. 2025 - 31. 12. 2027