Diagnostika a monitoring lomů jazykových kolejnic železničních výhybek
Cíle projektu
Cílem projektu je vyvinout prostředek zabraňující nehodám na železnici a předejít újmám na zdraví a majetku a také uspořit provozovatelům železnice materiální a energetické náklady zavedením metod prediktivní údržby. Projekt má snahu vyvinout komplexní digitalizovaný diagnostický systém jazykové kolejnice železničních výhybek založený na moderních přístupech a technologiích. Vyvinutý systém bude poskytovat průběžný monitoring, sledování únavové životnosti a diagnostikuje vznik trhliny. Stav jazykové kolejnice železničních výhybek a analýzy pro prediktivní údržbu budou zobrazeny ve vyvinutém SW prostředí. Zařízení bude vyvíjeno s maximálním úsilím na uplatnitelnost v praxi a bude kladen důraz na optimální vyváženost mezi náklady na výrobu diagnostického zařízení a přidanou hodnotou.
Klíčová slova
tongues of railway switchespredictive maintenancefatigue life monitoringcrack diagnosticsensingpiezoelectric
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030
Veřejná soutěž
STA02025CL020
Hlavní účastníci
ZAT a.s.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CL02000086 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Break Diagnostics and Monitoring of Switch Rails of Railway Turnouts
Anotace anglicky
The project's key objective is to develop a device to avoid accidents on the railways and thus prevent damage to health and property, as well as saving costs of railway operators by predictive maintenance. This project develops a comprehensive digitized diagnostic system for the tongues of railway switches based on modern approaches and technologies. The developed system will provide continuous monitoring, fatigue life monitoring and crack diagnostic. The condition of the tongues of railway switches and analyzes for predictive maintenance issues will be displayed in the developed SW environment. The device will be developed with the aim to maximize its practical applicability and reach the optimal balance between the diagnostic device manufacturing cost and its added value.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20302 - Applied mechanics
OECD FORD - vedlejší obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
20705 - Remote sensing
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)GB - Zemědělské stroje a stavby
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
JP - Průmyslové procesy a zpracování
JQ - Strojní zařízení a nástroje
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2025
Ukončení řešení
31. 12. 2027
Poslední stav řešení
Z - Začínající víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-CL-R
Datum dodání záznamu
17. 1. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
36 713 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
25 204 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
11 508 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
36 713 tis. Kč
Statní podpora
25 204 tis. Kč
68%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Applied mechanics
Doba řešení
01. 01. 2025 - 31. 12. 2027