Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
CL02000086

Diagnostika a monitoring lomů jazykových kolejnic železničních výhybek

Cíle projektu

Cílem projektu je vyvinout prostředek zabraňující nehodám na železnici a předejít újmám na zdraví a majetku a také uspořit provozovatelům železnice materiální a energetické náklady zavedením metod prediktivní údržby. Projekt má snahu vyvinout komplexní digitalizovaný diagnostický systém jazykové kolejnice železničních výhybek založený na moderních přístupech a technologiích. Vyvinutý systém bude poskytovat průběžný monitoring, sledování únavové životnosti a diagnostikuje vznik trhliny. Stav jazykové kolejnice železničních výhybek a analýzy pro prediktivní údržbu budou zobrazeny ve vyvinutém SW prostředí. Zařízení bude vyvíjeno s maximálním úsilím na uplatnitelnost v praxi a bude kladen důraz na optimální vyváženost mezi náklady na výrobu diagnostického zařízení a přidanou hodnotou.

Klíčová slova

tongues of railway switchespredictive maintenancefatigue life monitoringcrack diagnosticsensingpiezoelectric

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030

  • Veřejná soutěž

    STA02025CL020

  • Hlavní účastníci

    ZAT a.s.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    CL02000086 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Break Diagnostics and Monitoring of Switch Rails of Railway Turnouts

  • Anotace anglicky

    The project's key objective is to develop a device to avoid accidents on the railways and thus prevent damage to health and property, as well as saving costs of railway operators by predictive maintenance. This project develops a comprehensive digitized diagnostic system for the tongues of railway switches based on modern approaches and technologies. The developed system will provide continuous monitoring, fatigue life monitoring and crack diagnostic. The condition of the tongues of railway switches and analyzes for predictive maintenance issues will be displayed in the developed SW environment. The device will be developed with the aim to maximize its practical applicability and reach the optimal balance between the diagnostic device manufacturing cost and its added value.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    20302 - Applied mechanics

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20705 - Remote sensing

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    GB - Zemědělské stroje a stavby
    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
    JP - Průmyslové procesy a zpracování
    JQ - Strojní zařízení a nástroje

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2025

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2027

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-CL-R

  • Datum dodání záznamu

    17. 1. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    36 713 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    25 204 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    11 508 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

36 713 tis. Kč

Statní podpora

25 204 tis. Kč

68%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Applied mechanics

Doba řešení

01. 01. 2025 - 31. 12. 2027