5GRailCare: Inovativní vzdálená 5G správa železničního vozového parku dle ECM s prediktivním odhadem údržby
Cíle projektu
Hlavním cílem projektu je vytvořit pokročilý systém vzdálené správy železničního vozového parku s využitím 5G konektivity a strojového učení, který umožní rychlou diagnostiku s přenosem dat v reálném čase pro efektivní údržbu vozidel. Bude vytvořen matematický model pro prediktivní odhad zbývající životnosti jednotlivých komponent železničního vozidla za pomoci strojového učení. Cílem bude i software na serverové části k efektivní správě dat v rámci ECM (Charge of Maintenance). Díky tomu se sníží diagnostický interval vozidel z řádu měsíců na hodiny. Vyvinutý systém tím bude naplňovat IV. železniční balíček o subjektech odpovědných za údržbu ECM. Bude vytvořena rozsáhlá otevřená databáze a analýza dat provozu v současných 5G sítích na železnici za různých přenosových podmínek.
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030
Veřejná soutěž
STA02025CL020
Hlavní účastníci
MSV elektronika s.r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CL02000139 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
5GRailCare: Innovative Remote 5G Management of Railway Rolling Stock According to ECM Standard with Predictive Maintenance Estimation
Anotace anglicky
The main goal of the project is to create an advanced system for remote railway fleet management using 5G connectivity and machine learning, enabling rapid diagnostics with real-time data transmission for efficient repairs and maintenance. A predictive model will be created for estimating the remaining lifespan of individual railway vehicle components. The aim is to develop a server-side software for efficient data management within ECM (Charge of Maintenance) and to reduce the diagnostic interval of vehicles from months to hours. The developed system will fulfill the IV. railway package on entities responsible for ECM maintenance. An extensive open database and analysis of operating data in current 5G networks on the railway under various transmission conditions will be created.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20202 - Communication engineering and systems
OECD FORD - vedlejší obor
20705 - Remote sensing
OECD FORD - další vedlejší obor
20205 - Automation and control systems
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
JP - Průmyslové procesy a zpracování
JQ - Strojní zařízení a nástroje
JW - Navigace, spojení, detekce a protiopatření
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2025
Ukončení řešení
30. 6. 2027
Poslední stav řešení
Z - Začínající víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-CL-R
Datum dodání záznamu
17. 1. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
21 661 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
13 294 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
8 367 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
21 661 tis. Kč
Statní podpora
13 294 tis. Kč
61%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Communication engineering and systems
Doba řešení
01. 01. 2025 - 30. 06. 2027