Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
CK01000091

Výhybka 4.0

Cíle projektu

Cílem projektu je návrh inteligentního diagnostického systému pro železniční výhybky tak, aby byl schopen zachytit včas zhoršování technického stavu, případně poruchu na výhybce a umožnil správci infrastruktury prediktivní údržbu. V rámci projektu proběhne vývoj, sestavení a odzkoušení hardwarového řešení, které bude dostatečně odolné pro několikaleté použití, modulární a bez vlivu na provoz a údržbu výhybek. Projekt se bude soustředit rovněž na vývoj inteligentních hodnotících algoritmů, které dokáží na základě dynamické odezvy na výhybce a železničním vozidle hodnotit stav konstrukce výhybky. Projekt by měl přispět k prodloužení životnosti konstrukce výhybky a redukci nákladů životního cyklu, zvýšení bezpečnosti a plynulosti železničního provozu.

Klíčová slova

Switches and CrossingsSensorsMonitoring systemDiagnosticsPredictive maintenanceIndustry 4.0, Big dataInternet of things

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

  • Veřejná soutěž

    1.VS DOPRAVA 2020+ (STA02019CK010)

  • Hlavní účastníci

    DT - Výhybkárna a strojírna, a.s.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    CK01000091 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Turnout 4.0

  • Anotace anglicky

    The project aims to design an intelligent diagnostic system for railway switches and crossings (S&C). This system should detect in time the deterioration of the technical condition or failure of the S&C and allows the infrastructure manager to introduce predictive maintenance. The project will develop, build and test a HW and SW solution that is durable enough for years of use. The tool will be modular and without affecting the operation and maintenance of S&C. The project will also focus on the development of intelligent evaluation algorithms that can assess the state of the S&C design based on the dynamic response at the S&C and the vehicle. The project should contribute to extending the lifetime of the S&C structure and reducing the LCC.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    20101 - Civil engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
    JB - Senzory, čidla, měření a regulace
    JN - Stavebnictví
    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 4. 2020

  • Ukončení řešení

    31. 3. 2024

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-TA0-CK-R

  • Datum dodání záznamu

    20. 2. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    26 249 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    19 265 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    7 173 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

26 249 tis. Kč

Statní podpora

19 265 tis. Kč

73%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Civil engineering

Doba řešení

01. 04. 2020 - 31. 03. 2024