Výhybka 4.0
Cíle projektu
Cílem projektu je návrh inteligentního diagnostického systému pro železniční výhybky tak, aby byl schopen zachytit včas zhoršování technického stavu, případně poruchu na výhybce a umožnil správci infrastruktury prediktivní údržbu. V rámci projektu proběhne vývoj, sestavení a odzkoušení hardwarového řešení, které bude dostatečně odolné pro několikaleté použití, modulární a bez vlivu na provoz a údržbu výhybek. Projekt se bude soustředit rovněž na vývoj inteligentních hodnotících algoritmů, které dokáží na základě dynamické odezvy na výhybce a železničním vozidle hodnotit stav konstrukce výhybky. Projekt by měl přispět k prodloužení životnosti konstrukce výhybky a redukci nákladů životního cyklu, zvýšení bezpečnosti a plynulosti železničního provozu.
Klíčová slova
Switches and CrossingsSensorsMonitoring systemDiagnosticsPredictive maintenanceIndustry 4.0, Big dataInternet of things
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+
Veřejná soutěž
1.VS DOPRAVA 2020+ (STA02019CK010)
Hlavní účastníci
DT - Výhybkárna a strojírna, a.s.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CK01000091 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Turnout 4.0
Anotace anglicky
The project aims to design an intelligent diagnostic system for railway switches and crossings (S&C). This system should detect in time the deterioration of the technical condition or failure of the S&C and allows the infrastructure manager to introduce predictive maintenance. The project will develop, build and test a HW and SW solution that is durable enough for years of use. The tool will be modular and without affecting the operation and maintenance of S&C. The project will also focus on the development of intelligent evaluation algorithms that can assess the state of the S&C design based on the dynamic response at the S&C and the vehicle. The project should contribute to extending the lifetime of the S&C structure and reducing the LCC.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20101 - Civil engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
20201 - Electrical and electronic engineering
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
JN - Stavebnictví
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 4. 2020
Ukončení řešení
31. 3. 2024
Poslední stav řešení
K - Končící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-CK-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
26 249 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
19 265 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
7 173 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
26 249 tis. Kč
Statní podpora
19 265 tis. Kč
73%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Civil engineering
Doba řešení
01. 04. 2020 - 31. 03. 2024